Gemius: paczkomaty InPost najlepszą opcją dostawy

Paczkomaty wybiera najwięcej kupujących w internecie, wynika z raportu Gemiusa E-commerce w Polsce w 2021 r. Z raportu, oprócz wyników, można też wyczytać, że na rynek handlu online wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowy typ konsumenta.

Najwięcej, bo 77% badanych. Dostawa kurierem do domu lub pracy jest wybierana przez połowę robiących zakupy online.

Co więcej, dostawa do paczkomatu InPost stała się także najbardziej motywującą do zakupów online formą dostawy, co potwierdza rekordowe 81% respondentów.

W obszarze dostaw kurierskich InPost plasuje się także na pierwszym miejscu przed firmami DPD i DHL.

Rola paczkomatów InPost rośnie ponadto w kontekście form zwrotu zakupionego towaru, które zachęcają do zakupów online. Paczkomaty w tej kategorii zostały wskazane przez 64% badanych. Możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door) jest następna w kolejności i została wskazana przez 44% respondentów.

- Dostawy kurierskie InPost po raz pierwszy w historii wysunęły się na prowadzenie, choć naszymi konkurentami są najwięksi światowi giganci, tacy jak DPD, DHL, UPS, Fedex. W segmencie D2D trzech najmocniejszych graczy pokrywa większość rynku. Aż 88% kupujących w internecie wybiera jedną z marek: InPost, DPD lub DHL. Czwarty w zestawieniu Pocztex ma tylko 4% wskazań. Te wyniki oraz umocnienie pozycji paczkomatów jako lidera rynku to duma, ale i zachęta do dalszej pracy, i podnoszenia poprzeczki - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Podkreśla także, że z raportu Gemius wynika iż na rynek handlu online wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowy typ konsumenta. Jest to konsument korzystający z technologii, mobilny, niezależny, bez kompleksów używający serwisów zagranicznych oraz przykładający szczególnie dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. To właśnie w grupie wiekowej 15-24 lata 50% osób kupuje równie często w serwisach zagranicznych, jak i polskich.

 

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.