Gemius: paczkomaty InPost najlepszą opcją dostawy
Paczkomaty wybiera najwięcej kupujących w internecie, wynika z raportu Gemiusa E-commerce w Polsce w 2021 r. Z raportu, oprócz wyników, można też wyczytać, że na rynek handlu online wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowy typ konsumenta.
Co więcej, dostawa do paczkomatu InPost stała się także najbardziej motywującą do zakupów online formą dostawy, co potwierdza rekordowe 81% respondentów.
W obszarze dostaw kurierskich InPost plasuje się także na pierwszym miejscu przed firmami DPD i DHL.
Rola paczkomatów InPost rośnie ponadto w kontekście form zwrotu zakupionego towaru, które zachęcają do zakupów online. Paczkomaty w tej kategorii zostały wskazane przez 64% badanych. Możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door) jest następna w kolejności i została wskazana przez 44% respondentów.
- Dostawy kurierskie InPost po raz pierwszy w historii wysunęły się na prowadzenie, choć naszymi konkurentami są najwięksi światowi giganci, tacy jak DPD, DHL, UPS, Fedex. W segmencie D2D trzech najmocniejszych graczy pokrywa większość rynku. Aż 88% kupujących w internecie wybiera jedną z marek: InPost, DPD lub DHL. Czwarty w zestawieniu Pocztex ma tylko 4% wskazań. Te wyniki oraz umocnienie pozycji paczkomatów jako lidera rynku to duma, ale i zachęta do dalszej pracy, i podnoszenia poprzeczki - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Podkreśla także, że z raportu Gemius wynika iż na rynek handlu online wchodzi nowe pokolenie, a wraz z nim nowy typ konsumenta. Jest to konsument korzystający z technologii, mobilny, niezależny, bez kompleksów używający serwisów zagranicznych oraz przykładający szczególnie dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. To właśnie w grupie wiekowej 15-24 lata 50% osób kupuje równie często w serwisach zagranicznych, jak i polskich.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.