Orlen: postawimy 500 automatów paczkowych w tym roku

PKN Orlen uruchomił już 200 automatów paczkowych, a w ciągu roku ma ich powstać nawet 2 tys. - ujawnił Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Koncern inwestuje w rozwój sieci punktów nadań i odbiorów przesyłek pod marką „Orlen Paczka”, która obejmuje już ponad 6 tys. punktów zlokalizowanych w całej Polsce, w tym we własne automaty paczkowe. Zgodnie ze strategią, koncern do 2030 r. zainwestuje w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co ma przełożyć się na wzrost EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie.

- Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką „Orlen Paczka” – tłumaczył w poniedziałek na konferencji prasowej Daniel Obajtek, prezentując orlenowski automat do odbioru przesyłek.

Podkreślał, że dla koncernu to ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii Orlen 2030 rozwój segmentu detalicznego.

- Już teraz oferujemy klientom dostęp do ponad 6 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym także automatów paczkowych, których liczba systematycznie będzie rosła. W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe. Wzmocni także naszą pozycję na rynku e-commerce, jednym z kluczowych dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza w Polsce już 100 mld zł – wyjaśniał.

Koncern postawił już automaty paczkowe, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej. Są one zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę. Klienci będą mieć 3 dni robocze na odebranie swoich paczek - to więcej niż oferują inni operatorzy.

Jak ustaliliśmy, partnerem logistycznym usługi jest Ruch, który PKN Orlen przejął pod koniec ubiegłego roku. Spółka zrealizowała w tym czasie wiele inwestycji w infrastrukturę, dzięki czemu już w 90% punktów czas dostawy przesyłek „Orlen Paczka” skrócił się do 1-2 dni od nadania ich przez e-sklep. Partnerem PKN Orlen przy rozwoju sieci automatów paczkowych jest Kern, rodzinna firma ze Szwajcarii.

Badania i analizy dowodzą, że odbiór przesyłek w punktach staje się najczęściej wybieraną formą dostawy w Polsce. Jest też postrzegany jako najbardziej ekologiczny, ponieważ ogranicza transport kurierski, a przez to emisję CO2.

- Dlatego stworzyliśmy „Orlen Paczkę”: nowoczesną sieć punktów dostępnych w najlepszych lokalizacjach – mówiła obecna na konferencji Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Korzystanie z usługi ułatwia aplikacja mobilna, która pozwala m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek. - Już teraz dzięki usłudze Orlen Paczka sprzedawcy docierają ze swoją ofertą do prawie 10 mln użytkowników, którzy mają punkt odbioru w odległości do 10 minut pieszo. Naszą przewagą są również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością, w tym łatwy podjazd do automatu, wygodne umiejscowienie panelu do obsługi oraz możliwość odbioru paczek w zasięgu ręki – podkreślała Klarecka.

Aplikacja mobilna Orlen Paczka jest dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android. Umożliwia śledzenie statusu zamówionej przesyłki, odebranie jej w całej sieci punktów oraz bezdotykowe otwieranie skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce. Aplikacja pozwala też znaleźć punkty „Orlen Paczka” na mapie wraz z nawigacją do nich.

Sieć Orlen Paczka obejmuje około 1100 stacji Orlen, ponad 1000 kiosków Ruchu, prawie 4000 punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Do końca tego roku udostępnionych będzie 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie - głównie na stacjach paliw Orlenu, przy kioskach Ruchu, ale też przy sklepach partnerskich. W kolejnych latach PKN Orlen planuje dalszą, intensywną rozbudowę usługi „Orlen Paczka”. Do końca 2022 roku klienci będą mogli korzystać z 2000 automatów paczkowych na terenie całego kraju.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4723 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.