E-commerce: 70% Polaków nie kończy zakupów w sieci

Liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wynosi 51 tys., ale tylko 1,5% z nich określa swoją sytuację finansową jako "bardzo dobrą". Decydującym momentem, w którym wiele e-sklepów traci klienta, jest przerwanie e-zakupów już po dodaniu produktów do koszyka. Czy można to zmienić?

Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten osiągnął dynamikę 25% rocznie, jak wynika z informacji zebranych przez Dun & Bradstreet (Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet. Analizie poddano dane z rejestru KRS), firmę dostarczającą dane handlowe, analizy i spostrzeżenia dla firm. Polska wciąż plasuje się w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. W połowie września 2021 r. w KRS zarejestrowanych było w sumie 51 tys. sklepów internetowych – o ponad 6,3 tys., czyli niemal 14%, więcej niż na koniec roku 2020.

Trudny e-klient czy marny e-sklep?

Jednak utrzymanie się w e-handlu to trudna sprawa. Dane niepokoją. Od początku 2021 r. działalność zawiesiło ponad 4,4 tys. zarejestrowanych w Polsce e-sklepów, a 67% - według oceny Dun & Bradstreet - znajduje się obecnie w słabej kondycji finansowej. W dobrej sytuacji finansowej znajduje się 23%, a w bardzo dobrej zaledwie 1,5%.

Zwykle decydującym momentem, w którym wiele sklepów traci klienta, jest koniec zakupów. Aż 70% klientów rezygnuje z zakupów już po dodaniu produktów do koszyka.

– Czasami konsument po prostu zmienia zdanie, lub coś mu przeszkodzi w finalizacji zakupu, ale często wina leży, niestety, po stronie sklepu – mówi Rafał Gadomski, CEO Advox Studio. – Klientów zniechęcają m.in. nieprzyjazny interfejs czy zbyt długi i skomplikowany proces zakupowy. Dlatego już na etapie projektowania sklepu warto wybrać intuicyjną i elastyczną platformę zakupową – naszym klientom zawsze rekomendujemy dającą duże możliwości i korzystającą z zaawansowanej sztucznej inteligencji platformę Magento, której używa już 10 proc. sklepów na całym świecie. Jednym z oferowanych przez nią, szczególnie wartych uwagi rozwiązań, jest opcja One Step Checkout.

Opcja One Step Checkout

To umieszczenie wszystkich zakładek kasy w jednym miejscu – począwszy od wprowadzenia danych osobistych i wysyłkowych, poprzez wybór metody wysyłki i płatności, aż po podsumowanie i zatwierdzenie zamówienia. Im mniej etapów składania zamówienia, tym większa szansa, że klient pozostanie w e-sklepie, a przy kolejnych zakupach do niego powróci – podsumowuje Rafał Gadomski, CEO Advox Studio.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.