Carrefour uruchamia OK Market!

Nowa usługa dostawy dostępna jest od 20 września, ale jeszcze nie w Polsce. - Uruchamianie i testowanie dodatkowych usług pomagają nam wyróżnić się na tle konkurencji - mówi Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej w Grupie Carrefour.

Dzięki tej nowej spersonalizowanej usłudze e-commerce Carrefour chce umocnić swoją pozycję lidera dostaw artykułów spożywczych do domu.

Usługa dostępna jest we Francji, w miastach Paryż i Lyon. Nosi nazwę OK Market! i jest w fazie testowej. Jednak jak zapewnia Carrefour, jeżeli się sprawdzi, będzie rozszerzana na kolejne miasta.

Czym się wyróżnia?

OK Market! oferuje: szeroki wybór produktów (ponad 20 tys. artykułów spożywczych, w tym świeże pieczywo, produkty mięsne, wędliny, ryby, sery, wyroby garmażeryjne), szybkość (dostawa tego samego dnia z wybranymi przez klienta przedziałami czasowymi, w momencie uruchomienia dostawa będzie możliwa trzy godziny po złożeniu zamówienia, a usługa ekspresowa będzie dostępna w ciągu najbliższych kilku miesięcy) oraz spersonalizowany kontakt dzięki "personal shopperowi".

Ponadto klienci mogą poprosić swojego "personal shoppera" o dodanie do listy zakupów produktów, o których zapomnieli podczas składania zamówienia. Cała rozmowa odbywa się na czacie zintegrowanym z aplikacją OK Market!, a klienci mogą również dzwonić lub kontaktować się z "personal shopperem" w trakcie składania zamówienia.

Usługa "personal shopper", którą Carrefour wdrożył już w trzech krajach, oparta jest na platformie Bringo detalisty. Platforma ta odniosła duży sukces w 2020 i 2021 roku w Rumunii, gdzie usługa ta stanowi już 46% rynku e-commerce.

W Rumunii z aplikacji Bringo korzysta ponad 2500 sklepów Carrefour w 38 miastach, a także około 350 aptek, kwiaciarni, sprzedawców wina i sklepów z zabawkami.

W Belgii ta sama platforma została uruchomiona pod nazwą "Ship-To", Jest dostępna w czterech miastach i obsługuje dziewięć sklepów Carrefour Market.

Z kolei w czerwcu 2021 roku Carrefour Argentina uruchomił usługę Bringo w Buenos Aires.

W oparciu o sukces tych wdrożeń detalista ma w planach uruchamianie usługi "personal shopper" w innych również na kolejnych rynkach na których Carrefour jest obecny.

- Jestem zachwycony uruchomieniem OK Market! we Francji. Uruchamianie i testowanie dodatkowych usług pomagają nam wyróżnić się na tle konkurencji. Ta nowa usługa łączy w sobie to, co najlepsze w handlu cyfrowym i tradycyjnym, zapewniając naszym klientom wyjątkowe wrażenia podczas cotygodniowych zakupów. Po Rumunii, Belgii i Argentynie Francja – nasz rodzimy rynek – logicznie była kolejnym krajem na którym chcieliśmy zaoferować tę usługę naszym klientom - mówi Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej w Grupie Carrefour.

Źródło i zdjęcie: www.carrefour.com

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.