Operator drogerii Koliber rozwija Shelf Program

Ambra, dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, poza rozbudową drogerii Koliber, stawia na rozwój swojego flagowego projektu Shelf Program, w ramach którego instaluje i zarządza kompleksowo półką chemiczno-kosmetyczną w sklepach spożywczych.

Ambra ma w swojej ofercie ponad 15 tysięcy produktów, współpracuje z około 140 producentami i obsługuje 3,5 tys. przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy. Firma obchodzi właśnie swoje 30-lecie i przy okazji pracuje nad nowych projektem.

- Polega on na kompleksowym wspieraniu przedsiębiorców w zarządzaniu kategoriami chemii gospodarczej i kosmetyków – od projektowania półki, przez indywidualny dobór asortymentu, polityki cenowej, ekspozycję towarów na sklepie, a także analizowanie danych sprzedażowych czy organizowanie promocji i akcji konsumenckich – wyjaśnia Klaudia Rudewicz, dyrektor generalny Ambry.

I podkreśla, że przedsiębiorcy przystępujący do Shelf Programu otrzymują gotowy koncept – indywidualny planogram, projekt półki wraz z towarem i wskazaniem, jak go eksponować, aby dobrze rotował. Klienci mogą liczyć również na bieżące wsparcie doradców klienta oraz analityków Ambry. Dzięki temu, właściciele sklepów nie muszą „zamrażać kapitału” i magazynować produktów chemiczno-kosmetycznych w swoich placówkach. Dane Ambry pokazują, że Shelf Program pozwala obniżyć zapas klienta średnio o 25%.

Jak przekonuje Klaudia Rudewicz, półka od Ambry to także oszczędność czasu pracy: pracownicy sklepu nie muszą umieszczać produktów na półkach czy dbać o ich odpowiednią ekspozycję towarów – to zapewnia Ambra. Ich jedynym zadaniem jest tylko stałe uzupełnianie półki produktami zgodnie z rekomendacją dystrybutora i umieszczenie cenówek w odpowiednich miejscach.

Do sierpnia 2021 r. w programie Shelf Program uruchomiono ponad 200 półek z asortymentem Ambry. Efekty w postaci wyższych obrotów widać od razu po wdrożeniu – sklepy notują nawet dwucyfrowy wzrost sprzedaży z półki. Z kolei dynamika sprzedaży sklepów objętych Shelf Programem jest średnio o 8 pp. wyższa niż dynamika rynku (kanał porównywalny Groceries – odniesienie YTD czerwiec 2021/2020). Najwięcej półek chemiczno-kosmetycznych od Ambry znajduje się w sieciach Lewiatan, PSD i Euro Sklep.

Obecnie, w związku ze swoim 30-leciem, Ambra prowadzi również akcję „Jubileuszowe Igrzyska Ambry” czyli konkurs lojalnościowy z nagrodami dla klientów.

Spółka od 2011 r. wchodzi w skład Grupy Eurocash, która jest największą polską firmą zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Eurocash współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Grupa to również organizator sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: Abc, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

Katarzyna Pierzchała 4732 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.