Spar w Polsce ze wzrostem obrotów

Ale i z umiarkowanym optymizmem. Sieć buduje lojalność wobec swojej marki, idzie jej to jednak wolniej niż zakładano.

Obroty Spar w Polsce wzrosły w ostatnim okresie badawczym o 17,5% (w walucie lokalnej czyli w złotych). W walucie sprawozdawczej wzrost ten był niższy i wyniósł 12,1%. Tak wynika z opublikowanych właśnie przez Grupę Spar wyników za 48 tygodni czyli od 1 października 2020 r. do 27 sierpnia 2021 r.

W tym czasie działalność sieci w naszym kraju była skoncentrowana na budowaniu lojalności detalistów wobec Spara. Jednak jak przyznaje firma, proces ten odbywa się w wolniejszym tempie niż początkowo zakładano.

Natomiast jeżeli chodzi o trendy konsumenckie to zasadniczo kształtują się podobnie, co podczas całej pandemii, czyli mniejsza liczba wizyt w sklepach przekłada się na wyższą wartość koszyka.

Spar podaje także, że ogólna sprzedaż detaliczna od czasu ponownego otwarcia centrów handlowych w maju 2021 r. nieco się poprawiła.

Jeżeli chodzi o całą Grupę Spar to w omawianym okresie odnotowała ona wzrost sprzedaży o 3,9%. W walucie lokalnej czyli randach (1 rand = 0,26 zł) wyniósł on 116,1 mld.

The Spar Group Ltd. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą Spar w Republice Południowej Afryki. Obecnie The Spar Group Ltd. działa również w innych krajach afrykańskich, w tym w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Suazi. Firma funkcjonuje również w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance.

Spar dzięki przejęciu sieci Piotr i Paweł obecny jest także Polsce. W naszym kraju Wasz Sklep Spar na koniec 2020 r. liczył 227 sklepów. Ostatnio sieć na naszym rynku rozwija w swoich sklepach nowy koncept - Bean Tree Cafe. To kawiarnie działające w ramach sklepów mało- i wielkoformatowych, oferujące kawę, herbatę oraz proste dania bistro na ciepło.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.