Zakupy w galeriach handlowych: są wyniki

Są analizy, które pokazują jak od 4 maja, czyli od dnia zakończenia ostatniego wiosennego lockdownu wygląda odwiedzalność galerii handlowych. Wyniki zaskakują.

Zbierane i audytowane przez firmę doradczą PwC dla PRCH dane na  temat odwiedzalności centrów handlowych pokazują, że od maja bieżącego roku, z miesiąca na miesiąc, wzrasta liczba osób robiących zakupy stacjonarne w galeriach handlowych. Od 4 maja, czyli od dnia zakończenia ostatniego wiosennego lockdownu footfall rośnie zbliżając się do poziomów odwiedzalności z 2019 r.

Podobnie było w sierpniu. Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, liczba osób odwiedzających centra handlowe w tym miesiącu była o 17% wyższa od odnotowanej w sierpniu 2020 r. oraz osiągnęła poziom 94% odwiedzalności z 2019 r., czyli sprzed pandemii. Jest to jak dotąd najwyższy rezultat w tym roku.

Jak tłumaczy Polska Rada Centrów Handlowych, wysokie wyniki odwiedzalności w sierpniu są związane z kończącym się okresem letnim, wymianą garderoby i przygotowaniami do rozpoczynającego się roku szkolnego. Ponadto ostatni tydzień wakacji – podobnie jak w ubiegłym roku – kończył się niedzielą handlową. Dane wskazują, że analogicznie jak w ubiegłych latach, liczba osób odwiedzających centra handlowe w tygodniu z niedzielą handlową była znacząco wyższa – średni footfall był wtedy o 19% wyższy niż w tygodniu wcześniejszym.

Ilona Mrozowska 4309 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.