3000 kas samoobsługowych w Lidl Polska

Lidl uruchomił właśnie 3-tysięczną kasę samoobsługową. Projekt dynamicznie rozwija się, dlatego sieć nie na tym nie kończy. W kolejnych placówkach pojawią się kolejne kasy.

Sieć rozpoczęła implementację kas we wrześniu 2019 r. Pierwsza kasa samoobsługowa pojawiła się w Poznaniu. Dziś rozwiązanie jest dostępne w sklepach sieci Lidl w całej Polsce, a kasa nr 3000 właśnie została zamontowana w Chojnicach. Tym samym z kas samoobsługowych mogą korzystać klienci większości, bo dwóch trzecich sklepów Lidl.

Jak podkreśla operator, kasy to sposób na szybkie zakupy. Klienci cenią sobie wygodę, samodzielność oraz oszczędność czasu. Dla pracowników to również większa wygoda, bo choć przy kasach zawsze musi czuwać jeden pracownic, to pozostali mogą w tym czasie "zająć się innymi czynnościami w sklepie".

Od rozpoczęcia projektu, Lidl wprowadził wiele zmian i usprawnień w kasach samoobsługowych. Proces zakupu, przez który prowadzi nas system kas został zoptymalizowany, zadbano o intuicyjne ułożenie produktów na ekranie w ramach kategorii owoców i warzyw oraz pieczywa, a także zastosowano automatyczne ważenie i kasowanie owoców oraz warzyw, które są oznaczone naklejką z kodem. Sieć zadbała także, aby w kasie samoobsługowej można było skorzystać ze wszystkich zniżek i kuponów w ramach aplikacji Lidl Plus oraz zapłacić kartą płatniczą, kartą prezentową lub Lidl Pay – funkcją płatności mobilnych w aplikacji zakupowej Lidl Plus.

Kasy samoobsługowe instalują też pozostali duzi gracze, m.in. Biedronka, Kaufland, Auchan i Netto. W Netto takie kasy są nowością i dopiero zaczynają pojawiać się w placówkach sprzedażowych.

Ilona Mrozowska 4309 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.