Costa Coffee przejęta od Coca-Coli

Na mocy podpisanej umowy Lagardère Travel Retail obejmuje masterfranczyzę marki na rynkach polskim i łotewskim.

Lagardère Travel Retail i należąca do koncernu Coca-Cola brytyjska sieć kawiarni Costa Coffee ogłosiły 21 września podpisanie umowy, na mocy której Lagardere Travel Retail przejmie działalność 145 kawiarni Costa Coffee w Polsce i na Łotwie.

- Dzisiejsza umowa jest ekscytującym krokiem dla Costa Polska i naszego partnera Lagardère Travel Retail. Kawiarnie Costa Coffee są kamieniem węgielnym marki Costa w Polsce i na Łotwie, a nasi pracownicy sercem działalności. Nasze kawiarnie pozostają dla nas niezmiernie ważne, ponieważ pragniemy kontynuować rozwój naszej marki Costa Coffee i dołożymy wszelkich starań, aby przejęcie kawiarni odbyło się płynnie - powiedział Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA.

- Przekazując naszą sieć w Polsce i na Łotwie, skupimy nasze wysiłki i aktywa na marce Costa Coffee i innowacjach. Jesteśmy przekonani, że Lagardère Travel Retail jest właściwym partnerem, który pomoże w dalszym rozwoju sprzedaży detalicznej Costa w Polsce i na Łotwie i cieszymy się na ścisłą współpracę - dodał.

To długoterminowe partnerstwo ilustruje ambicje obu stron, aby szybko rozwijać markę w Polsce, przy wykorzystaniu wiedzy lokalnego partnera, który podziela wizję rozwoju marki, jej wartości i ma udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych lokalizacji i tworzeniu miejsc pracy. Ta transakcja wzmacnia obecną pozycję Lagardère Travel Retail w segmencie kawiarni w Polsce (dotychczas działającej poprzez sieć So! Coffee, będącą marką własną firmy).

Zgodnie z umową Lagardère Travel Retail przejmie kontrolę nad kawiarniami Costa Coffee pod warunkiem ostatecznego zatwierdzenia przez właściwe organy antymonopolowe.

- Integracja działalności Costa Coffee w Polsce i na Łotwie to kolejne znaczące wydarzenie w naszych relacjach z marką, po projektach realizowanych wspólnie na innych rynkach. Nasza doskonałość operacyjna i długa obecność w Polsce miała kluczowe znaczenie dla decyzji Costa Coffee o wspólnym dalszym rozwoju. Pozwoli nam to również podwoić wielkość działalności w segmencie Foodservice i stać się uprzywilejowanym Partnerem w zakresie relacji B2B, a także dalej rozwijać relacje z Konsumentami w obu krajach. Wchodząc na rynek łotewski zyskujemy również możliwość dalszego rozwoju w sektorze Travel Retail w tym kraju - mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail.

Costa Coffee została założona w Londynie przez włoskich braci Sergio i Bruno Costa w 1971 roku. Obecnie działa w 41 krajach na całym świecie i ma ponad 2 700 kawiarniami w Wielkiej Brytanii i 1 100 w innych krajach.

Natomiast Lagardère Travel Retail to jeden z dwóch oddziałów grupy Lagardère. Jest światowym liderem w branży handlu detalicznego w segmencie Travel Retail. Zarządzając 4 800 sklepami w 3 liniach biznesowych - Travel Essentials, Duty Free & Fashion i Foodservice na lotniskach, dworcach kolejowych i w innych obszarach koncesyjnych w 39 krajach i terytoriach, spółka Lagardère Travel Retail wygenerowała 5,5 mld euro sprzedaży w 2019 roku. W Polsce spółka jest obecna od 1997 roku, obecnie zarządza ponad 900 sklepami w 3 liniach biznesowych, przy czym część Foodservice rozwijana od roku 2004 obejmuje 53 kawiarnie So!Coffee, 9 lodziarni Furore oraz 33 lokalizacje na lotniskach w Polsce.

Joanna Hamdan 12883 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.