IKEA odprowadziła 140 mln zł podatku

W 2020 r. Inter IKEA Group i Ingka Group odprowadziły łącznie 140 mln zł podatku dochodowego, a wartość eksportu mebli i akcesoriów IKEA wyniosła 12 mld zł - wynika z raportu IKEA Made in Poland 2021.

IKEA Retail w Polsce opublikowała raport podsumowujący działania biznesowe marki. A to przy okazji 60-lecia IKEA w naszym kraju kraju.

Okazuje się, że działalność obu niezależnych grup, stanowiących część marki i działalności systemu franczyzowego IKEA - Inter IKEA Group i Ingka Group wywiera pozytywny wpływ na polską gospodarkę.

W 2020 r. obie firmy odprowadziły łącznie 140 mln zł podatku dochodowego (dla porównania w przypadku największej sieci handlowej w Polsce - Biedronki - jest to 624 mln zł), a wartość eksportu mebli i akcesoriów IKEA wyniosła 12 mld zł. Poczynione w latach 2016-2020 inwestycje Grup Inter IKEA i Ingka to ponad 2,3 mld zł, a w łańcuchu dostaw IKEA w Polsce pracuje obecnie prawie 100 tys. osób.

IKEA chce być firmą pozytywną dla klimatu, dlatego sukcesywnie wdraża inicjatywy strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive – począwszy od produkcji energii odnawialnej, przez programy na rzecz ograniczania odpadów, po wspieranie organizacji zajmujących się edukacją ekologiczną najmłodszych.

1 stycznia 2020 r., czyli znacznie przed terminem wyznaczonym przez Unię Europejską, IKEA zaprzestała sprzedaży jednorazowych produktów wyposażenia domu wykonanych z plastiku. Firma deklaruje, że do 2030 r. wszystkie produkty IKEA będą wytwarzane wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, a IKEA Retail w Polsce stanie się w pełni cyrkularnym i pozytywnym dla klimatu biznesem.

IKEA świętuje 60-tą rocznicę rozpoczęcia współpracy z Polską wprowadzając do sklepów specjalną kolekcję mebli HUSLIÅ.

Raport Made in Poland 2021 został zaprezentowany po raz pierwszy na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach, 21 września 2021 r.

Joanna Hamdan 12883 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.