Tchibo Warszawa: arabica, choć nie tylko [WYWIAD]

O tym, po jaką kawę najchętniej sięgamy, które gatunki cieszą się największą popularnością, i o trendach zakupowych - opowiada Luiza Lewandowska-Dudek, head of trade marketing, Tchibo Warszawa.

„HANDEL”: Jaką kawę Polacy wybierają najczęściej? Jaki trend dominuje w ostatnim czasie?

LUIZA LEWANDOWSKA-DUDEK: Rynek kawy niezmiennie podbija serca konsumentów, którzy chętnie piją ją w ramach porannych rytuałów, południowych przerw czy popołudniowych deserów. Według danych statystycznych najczęściej tym rytuałom towarzyszy kawa mielona, która nadal ma najwięcej udziału w rynku, drugie miejsce zajmuje kawa rozpuszczalna, a trzecie – ziarnista. Co ciekawe, ostatnia z nich jest jedyną, która w ostatnim okresie notuje dynamiczny wzrost sprzedaży.

A które gatunki kawy cieszą się największą popularnością w Polsce? Jaką ofertą Tchibo odpowiada na te preferencje zakupowe?

Jeżeli chodzi o gatunki kawowe, największym zainteresowaniem ze strony konsumentów nie tylko w Polsce, ale też globalnie, cieszy się kawa typu arabika – przyciąga ona wielu smakoszy. W odpowiedzi właśnie na ten trend Tchibo ma w portfolio wiele produktów składających się w 100% z ziaren arabiki. Do najbardziej popularnych z nich można zaliczyć kawy marki Tchibo Barista, których liczba dostępnych wariantów wciąż się powiększa. Zawartość arabiki i specjalny powolny proces palenia powodują, że jest to idealna kawa dla każdego. Warto zauważyć, że jest ona naprawdę dla każdego poprzez dostępność w trzech wersjach – ziarnista, mielona i rozpuszczalna. Dodatkowo, mimo że nikt nie chce tego przyznać, idzie jesień i Tchibo przygotowuje się na przywitanie jej w pięknym stylu. Od jesieni w sklepach będzie dostępna limitowana edycja kawy ziarnistej Barista – Barista Columbia, która charakteryzuje się wyraźnie wyczuwalnymi nutami owocowymi.

Oczywiście istnieje jeszcze jeden bardzo znany gatunek kawy – robusta, która ma w sobie większą zawartość kofeiny, przez co również jest bardzo lubiana na polskim rynku. Tchibo, odpowiadając również na te preferencje, w swojej ofercie prezentuje kawę Tchibo Exclusive, łączącą w idealnej harmonii szlachetny smak arabiki i pobudzającą moc robusty. Jest to kawa dostępna także w trzech wariantach: ziarnista, mielona i rozpuszczalna.

Na co konsumenci zwracają uwagę przy zakupie kawy?

Jednak smak to niejedyny czynnik kierujący decyzją zakupową konsumenta. Niezwykle istotny staje się wpływ produkcji kawy na środowisko. Ten trend idealnie wpasowuje się w fundamenty firmy Tchibo, która na wiele sposobów chce wspierać środowisko, i to na każdym poziomie. Stąd między innymi kawa Barista ma znane certyfikaty środowiskowe, takie jak Fairtrade czy Rainforest Alliance. Są one gwarancją etycznej produkcji nie tylko wobec środowiska, ale również wobec plantatorów.

Jakie plany ma firma na ten rok?

Do końca roku Tchibo stawia sobie za cel, by nie tylko stawić czoło wszystkim potencjalnym przeszkodom, ale również rozwijać swoje portfolio w taki sposób, by każdy konsument mógł znaleźć coś dla siebie, jednocześnie funkcjonując zgodnie ze środowiskiem.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.