Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Wódka Palikot Żyto dostępna w sieci Żabka

Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 szt. miesięcznie już w 2022 roku.

Z tego względu planowane jest zwiększenie skali produkcji, na co również potrzebne będą inwestycje.

- Zawsze chciałem zrobić swoją wódkę - Wódkę Palikota. Marzyłem o tym od 40 lat, czyli od kiedy zajmuję się produkcją alkoholu. Wypuściłem na rynek Żołądkową Gorzką, Dorato, Lubelską Cytrynówkę, Fresco, Cin Cin, Piwo BUH, Wódkę BUH oraz Tenczyńska Okovita. Teraz spełnia się moje marzenie. To najlepsze co zrobiłem - Wódka Kraft Palikot 3 smaki: żyto, jęczmień, ziemniak - powiedział Janusz Palikot.

Wódka kraft Palikot bazuje na innowacyjnej recepturze łączącej dwie oddzielne technologie - rektyfikacji, która służy głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. Jest wódką mocną, ale przez połączenie z destylatem uzyskuje krągły smak. Wódka dostępna jest w trzech wariantach: ziemniak, żyto i jęczmień.

Ponadto Janusz Palikot zapowiada drugą emisję akcji Alembik Polska. Wkrótce ruszy kolejna kampania crowdfundingowa spółki.

Alembik Polska – spółka specjalizująca się otwieraniu lokalnych destylarni, tzw. Alkotek oraz produkcji wysokogatunkowych wódek tworzonych w alembikach – wyemituje kolejną serię akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Środki pozyskane z emisji w limicie do 1 mln euro przeznaczy na dalsze skalowanie biznesu, otwarcia kolejnych lokali i rozwój nowej marki kraftowych trunków “Palikot”.

Janusz Palikot wraz z zespołem Alembik Polska realizuje swoje biznesowe marzenia o produkcji wódki pod własnym nazwiskiem oraz budowie sieci lokalnych Alkotek, przestrzeni spotkań i degustacji, w których wysokogatunkowe trunki rzemieślnicze będą produkowane na miejscu w specjalnych urządzeniach – alembikach.

W Alkotekach dostępne będzie również wyselekcjonowane jedzenie komponujące się pod konkretne alkohole. Pierwsze dwa lokale: Młoda Polska z Wrocławia i Czarcia Łapa z Lublina, już wkrótce otworzą swoje destylarnie w ramach projektu Alembik Polska. Do sieci dołączy także Tap Room w Tenczynku. Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni MasterChef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019.

W 2020 roku odbyła się pierwsza emisja akcji Alembik, która spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem inwestorów społecznościowych. Spółka zebrała 4,2 mln zł z ponad 1200 inwestycji. Środki zostały przeznaczone na produkcję i zakup alembików oraz inwestycje w wódkę Kraft Palikot i lokal Czarcia Łapa w Lublinie.

Janusz Palikot zapowiedział właśnie drugą emisję crowdfundingową Alembik Polska. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway i rozpocznie się 30 września. Dokumenty informacyjne zostaną opublikowane w przeddzień emisji.

Spółka chce dołączać do sieci kolejne lokale, których docelowo ma być 10. W trakcie pandemii zrewidowała swój plan biznesowy i zamiast tworzenia Alkotek w kooperacji z istniejącymi restauracjami, będzie stawiać na w pełni własne lokale. W momencie uruchomienia pierwszych pięciu lokali rozpocznie prace nad aplikacją umożliwiającą m.in. dokonanie rezerwacji, na którą środki również pozyskiwane były w pierwszej emisji. Alembik Polska SA chce także rozwijać autorski projekt wódek Palikot.

Informacje o kampanii można znaleźć na stronie crowdway.pl.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.