GfK - ilu shopperów tracą marki i na jakich etapach?

GfK wprowadza nowe narzędzie dla marketerów z branży handlowej. Dla GfK stanowi to ważny krok w procesie transformacji - od klasycznej firmy badającej rynek w kierunku firmy analitycznej i konsultingowej opartej na zasilanych danymi technologiach sztucznej inteligencji.

W ramach platformy gfknewron marki mogą przeglądać swoje wyniki biznesowe, poczynając od walidacji rynków ze względu na dopasowanie asortymentu do potrzeb konsumentów, po oceny przyszłego potencjału biznesowego.

Platforma umożliwia bezpośredni dostęp do danych w dowolnym momencie, jednoczesną pracę wielu użytkownikom oraz daje możliwość rozwiązywania złożonych problemów biznesowych pomiędzy działami pracującymi przy użyciu tego samego zestawu danych. Pozwala także na symulacje scenariuszy rynkowych identyfikujących na wczesnych etapach problemy biznesowe oraz na związane z nimi planowanie strategicznie.

– Dzięki nowemu narzędziu GfK firmy mogą podejmować strategiczne decyzje znacznie szybciej niż dotychczas, co jest szczególnie istotne w przypadku analizy zdarzeń krótkotrwałych, np. promocji czy wprowadzania nowości produktowych – wskazuje Artur Noga-Bogomilski, senior director w GfK i dodaje, że nowością są nie tylko narzędzia prognostyczne, ale także integracja platformy z unikalną bazą danych GfK. – Oferujemy bowiem dostęp do danych sprzedażowych, które są rejestrowane za pośrednictwem systemów kasowych naszych partnerów handlowych. Fundamentem rozwiązania są unikalne, twarde dane o sprzedaży ponad 130 grup produktowych w Polsce – mówi Noga-Bogomilski.

Informacje na platformie gfknewron pogrupowane są w trzech modułach: gfknewron Market, gfknewron Consumer, gfknewron Predict.

1. gfknewron Market (zakres analiz: produkt, miejsce i cena zakupu)

Moduł gfknewron Market zasilany przez dane z Panelu Handlowego GfK pozwala klientom korzystać z rzeczywistych danych transakcyjnych do pomiaru efektywności portfolio produktów w stosunku do benchmarków rynkowych, opracowywać skuteczne strategie go-to-market, identyfikować zmiany rynkowe i potencjały wzrostu, a także opracowywać odpowiednie strategie reagowania.

2. gfknewron Consumer (zakres analiz: konsument, miejsce i powód zakupu)

Moduł gfknewron Consumer to kolejna wersja narzędzia Consumer Insight Engine (CIE). Pomaga markom szczegółowo analizować grupy docelowe. Odpowiada na pytania: to kupuje, które produkty, za pośrednictwem których kanałów oraz jakie inne marki są atrakcyjne dla grupy docelowej klienta. Dzięki CIE marki mogą identyfikować szanse i zagrożenia na ich wczesnych etapach oraz dostosowywać strategie do zmieniających się zachowań konsumentów.

3. gfknewron Predict (zakres analiz: prognozy i rekomendacje)

Moduł gfknewron Predict zapewnia firmom wsparcie na poziomie prognoz opartych na technologiach AI oraz konkretnych rekomendacji dotyczących działań w procesach podejmowania decyzji opartych na danych. Dzięki modułowi gfknewron Predict firmy są w stanie symulować scenariusze rynkowe i prognozować ich wpływ na biznes, planować bardziej efektywnie, optymalizować strategie cenowe i promocyjne, zwiększać współczynniki konwersji i przychody.

– Nasza wizja – realizowana już przez niektórych naszych klientów – zakłada, że gfknewron stanie się podstawą funkcjonowania zespołów sprzedażowych i w dużej części brandingowych. Widzimy to w ten sposób, że właściwie każdy dzień w pracy będzie można zacząć od gfknewron, sprawdzając w module Market aktualną sytuację na rynku, a także aktualną sytuację swojego brandu, produktu czy kanału – podsumowuje Artur Noga-Bogomilski.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.