Shopee wchodzi do Polski. InPost partnerem!

Azjatycka platforma e-commerce Shopee debiutuje w Polsce. Jest to dla niej pierwszy europejski rynek. Już wiadomo, że partnerem marki w dostawie został InPost, operator paczkomatów.

Shopee to mobilna platforma zakupów społecznościowych z wieloasortymentową ofertą, bez konkretnych specjalizacji produktowych. Koncentruje się głównie na komunikacji szeptanej. Przyciąga do siebie użytkowników m.in. różnymi kanałami społecznościowymi. Użytkownicy Shopee mogą udostępniać wybrane produkty na Facebooku, Line, Instagramie, Twitterze, BeeTalk i innych platformach. Konsumenci mogą również zobaczyć, które produkty lubią ich znajomi. Od innych platform różni się najbardziej funkcją czatu, w której kupujący i sprzedający mogą rozmawiać w czasie rzeczywistym.

Platforma Shopee.pl na razie jeszcze nie działa, ale przy okazji jej planowanego debiutu Rafał Brzoska, prezes InPostu poinformował, że to InPost zostanie partnerem platformy w ramach dostawy.

Shopee działa na wielu rynkach. W Azji jest obecny w Singapurze (skąd się wywodzi), a także w: Malezji, Indonezji, Tajwanie, Filipinach czy Wietnamie. Z początkiem tego roku firma rozpoczęła ekspansję na Amerykę Południową, zdobywając kolejne przyczółki - Brazylię, Kolumbię, Chile oraz Meksyk. Według nieoficjalnych informacji, platforma w nadchodzących miesiącach ma się pojawić również w Argentynie. Teraz do grona innych rynków wschodzących lub rozwijających się, w które inwestuje spółka, dołączyła Polska. Jest to pierwszy rynek w Europie, na którym zadebiutowała platforma.

– Bardzo możliwe, że Polska już wkrótce stanie się hubem logistycznym dla całego kontynentu. Wszystko zależy nie tylko od tego, ilu potencjalnych sprzedawców uda się pozyskać, ale także jak szybko oraz w jakim stopniu uda się stworzyć sieć logistyczną. Szanse na to są spore, biorąc pod uwagę zapowiadane zniżki i promocje kierowane do kupujących oraz sprzedawców. Część z nich jest niezadowolona z proponowanych warunków przez obecnych graczy rynkowych, wskazując między innymi na wysoki poziom prowizji – mówi Paulina Baumert, chinese market director w firmie Primavera Parfum, która oferuje usługę lokowania polskich marek na azjatyckich rynkach cross-border.

Azjatycka marka zdążyła już postraszyć konkurencję, ogłaszając szereg promocji na polskim rynku. Kupującym oferować będzie opcję darmowej dostawy bez minimalnej wartości zamówienia, co może okazać się silnym magnesem na rodzimych klientów, bezpośrednio uderzając w usługę Allegro Smart. W przypadku sprzedawców gigant rezygnuje z pobierania prowizji i opłaty abonamentowej przez pół roku i umożliwi dostęp do wszystkich funkcji zarządzania sprzedażą i narzędzi analitycznych. Otrzymają oni też bony warte 250 zł na kupony zniżkowe dla klientów, jeśli wystawią co najmniej 30 ofert i na co najmniej 5% z tych ofert udzielą 10-proc. rabatu.

Ostatnią światową platformą e-commerce, która zadebiutowała na naszym rynku jest Amazon.pl (w marcu br.).

Ilona Mrozowska 4378 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.