Stokrotka ma już ponad 760 sklepów

Sieć otworzyła właśnie pięć kolejnych marketów i tym samym ma już ponad 760 sklepów na terenie całej Polski. Plany na 2021 r. zakładają powstanie 100 nowych placówek. Jesienią br. Stokrotka planuje także uruchomienie zakupowej aplikacji mobilnej dla klientów.

Nowe sklepy Stokrotki zostały uruchomione m.in. w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, a także w gminach Jejkowice i Kalej na Śląsku. Łącznie w pierwszym półroczu sieć otworzyła ponad 30 sklepów, w formatach supermarket, market i express. W drugim półroczu Stokrotka planuje otwarcie blisko 70 placówek, w tym najwięcej marketów (42) i supermarketów (15).

Sieć przeprowadza także bardzo intensywny proces remontów istniejących placówek. Kilkadziesiąt sklepów przeszło bądź pełny remodeling bądź zmiany dotyczyły np. wymiany lad chłodniczych, stoisk owocowo-warzywnych lub piekarniczych. Reagując na zmieniające się trendy konsumenckie sieć wprowadziła w ponad 150 sklepach ofertę świeżych ryb, czy też w ponad 300 placówkach wyselekcjonowane sery premium.

- Pierwsze półrocze 2021 roku określiłbym jako proces powrotu klientów do sklepu. My przez ten czas przygotowywaliśmy nasze placówki na zwiększoną liczbę kupujących m.in. podwajając liczbę kas samoobsługowych czy rozbudowując ofertę asortymentową o nowe kategorie czy też wysokiej jakości nowości w produktach marki własnej – mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu spółki Stokrotka, dyrektor sprzedaży i marketingu.

Plany firmy do końca br. zakładają dalszą ekspansję w zakresie sklepów tradycyjnych, jak również rozwój e-sklepu z dostawą zakupów do domu klienta. Poza tym sieć zapowiada działania zmierzające do dalszej poprawy obsługi i przystosowania istniejących placówek do nowych wymagań rynku.

- Jesteśmy otwarci na powiększenie liczby naszych placówek poprzez akwizycje innych, mniejszych podmiotów, które wpisują się w nasz model biznesowy. Tak było ostatnio z przejęciem 9 sklepów działających na Mazowszu – mówi Mirosław Wawryszczuk, który ujawnia, że obecnie przedstawiciele sieci prowadzą rozmowy na temat przejęcia sklepów w innych częściach Polski.

Jesienią br. sieć zapowiada uruchomienie zakupowej aplikacji mobilnej dla klientów. Aktualnie trwają intensywne prace nad tym projektem. „Apka” pozwoli jej użytkownikom kupować taniej, ma być przyjazna w obsłudze i będzie oferowała wiele funkcji pomagających w zakupach.

Sieć Stokrotka należy do Maxima Grupė, która jest też właścicielem sieci handlowych Maxima (w krajach bałtyckich) i T-Market (w Bułgarii), a także sklepu internetowego Barbora działającego w krajach bałtyckich i w Polsce. Spółka jest częścią grupy Vilniaus Prekyba, która kontroluje i zarządza grupą spółek zależnych prowadzących sieci sklepów detalicznych i aptek oraz spółki deweloperskiej i zarządza nieruchomościami w krajach bałtyckich, Szwecji, Polsce i Bułgarii.

 

Katarzyna Pierzchała 4723 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.