Herbapol-Lublin: inspirację czerpiemy z natury [WYWIAD]

O herbacianych trendach, gustach konsumentów, nowościach opowiada Agata Matusewicz, senior brand manager, Herbapol-Lublin.

„HANDEL”: Zbliża się jesień. Na ile ważna dla rynku herbaty jest ta pora roku i jak popyt na nią w tym czasie się  zmienia?

AGATA MATUSEWICZ, senior brand manager, Herbapol-Lublin:

Ten rynek rzeczywiście charakteryzuje się sezonowością, co najłatwiej zaobserwować po wynikach sprzedaży. Ze spadkiem temperatur zdecydowanie rośnie zainteresowanie herbatami, dlatego sezon jesienno-zimowy to bardzo ważny moment w skali całego roku.

Warto też wspomnieć, że od kilku lat krajobraz rynku herbaty się zmienia. W ofercie producentów pojawia się coraz więcej herbatek, które możemy przygotować z zimną wodą. To produkty typowo sezonowe, wprowadzone na rynek z myślą o ciepłych miesiącach, choć w ich przypadku nie możemy mówić o takiej popularności, jaką cieszą się herbaty przygotowywane w tradycyjny sposób.

Jak zmienia się gust konsumentów, jeżeli chodzi o herbatę?

Największą popularnością od lat cieszy się herbata czarna, chociaż stabilnie rośnie zainteresowanie herbatkami ziołowymi i funkcjonalnymi. Ten trend szczególnie mocno wystrzelił w ubiegłym roku, kiedy pandemia skłoniła nas do przemyśleń dotyczących tego, co jemy i pijemy oraz skąd pochodzą składniki produktów, które kupujemy. Dla nas to jednak nic nowego. Od 1949 r. czerpiemy inspirację z natury i przywiązujemy wagę do wysokiej jakości oferowanych produktów. Doskonałym przykładem tego podejścia są herbatki ziołowe z linii Zielnik Polski. Zioła, pozyskiwane od lokalnych dostawców, szczegółowo badamy we własnych laboratoriach. Mamy więc pewność, że produkt spełni oczekiwania konsumentów i deklarowane funkcje.

W sezonie jesienno-zimowym rośnie też sprzedaż herbatek owocowych, po które sięgamy z uwagi na przyjemny aromat i smak. W torebkach herbatek z linii Herbaciany Ogród znajdziemy duże kawałki owoców i 100% naturalnych składników. Czy jest jakiś segment/subkategoria herbaty, który rozwija się nadzwyczaj szybko?

Na pewno możemy wyróżnić tu herbatki ziołowe i funkcjonalne, których popularność rośnie od kilku już lat. Według trendów sytuacja prędko nie ulegnie zmianie.

Z czym najczęściej łączymy herbatę?

To kwestia bardzo indywidualna, choć przyznam, że jestem zwolennikiem picia herbaty bez dodatków. W przypadku herbat i herbatek produkowanych przez „Herbapol-Lublin” S.A. nie ma potrzeby ulepszać ich smaku, który – z uwagi na pochodzące z natury składniki i wyjątkowe receptury – jest bardzo przyjemny.

Na ile Polacy chętnie poszukują nowości herbacianych i czy jest jakiś smak albo zioła, które są hitem ostatnich lat?

W przypadku ziół hitem pozostaje mięta. Dlatego wprowadziliśmy herbatkę miętową z linii Zielnik Polski w rodzinnym opakowaniu, zawierającym 40 torebek. Rośnie też popularność czystka, który wspomaga odporność. W ubiegłym roku w portfolio marki Herbaciany Ogród pojawiły się nowe warianty: Gruszka z jabłkiem oraz Wiśnia. Herbatki te mają smak ulubionych przez Polaków owoców i spotkały się z bardzo ciepłym przyjęciem. Kilka miesięcy temu nasza oferta powiększyła się też o cztery nowości, w których najpopularniejsze zioła połączyliśmy z owocami, które kochają konsumenci. Są to: Melisa z pigwą, Mięta z jabłkiem, Mięta z pomarańczą i mango oraz Pokrzywa z wiśnią. Wszystkie te produkty to efekt śledzenia trendów i badania potrzeb konsumentów, którzy szukają nowości, ale – jak się okazuje – dobrze, by nawiązywały one do smaków, które znają i kochają.

Jakich nowości w sezonie jesiennym możemy się spodziewać?

W nadchodzącym sezonie będziemy skupiać się na promowaniu aktualnego portfolio.

A może pojawią się ciekawe akcje/promocje/kampanie w TV?

W pierwszej połowie roku zaprezentowaliśmy dwie z czterech reklam przygotowanych w ramach nowej platformy komunikacyjnej „Herbapol. I dzień smakuje lepiej!”. W każdej z nich odwiedzamy dom innej rodziny, która spędza czas z wybraną kategorią marki Herbapol. Konsumenci widzieli już spoty z syropami owocowymi oraz dżemami, teraz kolej na herbatki ziołowe i owocowe. To ciepły, rodzinny i nowoczesny koncept, który pokazuje markę w zabawnym ujęciu.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.