Ambra: Polacy w czasie pandemii kupili mniej alkoholu, ale za więcej

Dynamicznie rosnąca sprzedaż alkoholu premium w sklepach spożywczych pozwoliła z nadwyżką zrekompensować Grupie Ambra spowodowany pandemią COVID-19 spadek sprzedaży do gastronomii.

Grupa Ambra opublikowała wynik finansowe za rok obrotowy 2020/2021 zakończony 30 czerwca 2021 r.

Sprzedaż Grupy Ambra rosła w tempie 13,9% osiągając poziom 673,2 mln. Przełożyło się to na wzrost zysku z działalności  operacyjnej (EBIT) o 33,1%, który wyniósł 77,9 mln zł. W roku obrotowym 2020/2021 Grupa Ambra wygenerowała zysk netto w wysokości 60,4 mln zł wobec 44,2 mln zł w poprzednim roku obrotowym (wzrost o 36,7%).

Uwzględniając dobrą kondycję finansową i perspektywy rozwoju firmy zarząd zaproponował podniesienie dywidendy z 0,70 zł w roku ubiegłym do 0,95 zł na jedną akcję.

W tym czasie rosnącym powodzeniem cieszyły się zarówno nowe propozycje produktowe, jak i znane  konsumentom  od  lat  wina i napoje bezalkoholowe Piccolo. Jak podkreśla zarząd w komentarzu do wyników, dynamicznie rosnąca sprzedaż w sklepach spożywczych pozwoliła z nadwyżką zrekompensować spowodowany pandemią COVID-19 spadek sprzedaży do gastronomii.  
 
 - W trudnych warunkach pandemii ilościowe spożycie alkoholu spadło. Konsumenci sięgali chętniej po
produkty z wyższej półki,  dzięki czemu wartość rynku alkoholi wzrosła o 5,1%. Postępujący trend
premiumizacji  wspiera  naszą  strategię  koncentracji  na  produktach  o  wysokiej  wartości.  Rosnąca
sprzedaż win i alkoholi w naszej sieci sklepów Centrum Wina / Distillers Lilmited, inwestycje w
dystrybucję  premium  w  Czechach  oraz  rozwój  produktów  regionalnych  pozostają  filarami
strategii Grupy – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Grupa  Ambra zajmuje się dystrybucją, produkcją i sprzedaż alkoholi mocnych, m.in. win, whisky i wódki.


 
 
   

Ilona Mrozowska 4263 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.