Glovo przyspiesza ekspansję i przejmuje

Jedna z wiodących platform dostawczych online na świecie, ogłosiła rozszerzenie działalności w Afryce. Firma przejmuje także kolejne firmy z segmentu spożywczego w Europie.

Zwiększając ofertę w Ghanie i rozpoczynając działalność w Tunezji, obecnie Glovo jest dostępne łącznie w siedmiu krajach w Afryce. Szacuje się, że po rozszerzeniu działalności, około 6,5 mln osób więcej będzie mogło uzyskać dostęp do aplikacji. Dotychczasowa inwestycja firmy w tym regionie jest warta łącznie 25 mln euro, a firma planuje zainwestować dodatkowe 50 mln euro w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wszystko to w celu dalszego przyspieszenia ekspansji.
 
Po innych przejęciach dokonanych na początku tego roku w Europie Środkowo-Wschodniej, Glovo rozszerzyło swoją działalność na 23 kraje, a obecność w Afryce stanowi ponad 30% zasięgu geograficznego firmy. W początkowej fazie nowej ekspansji firma planuje podwoić liczbę pracowników i zatrudnić kolejnych 200 ekspertów w całym regionie do końca 2022 roku.
 
- Naszą wizją jest zapewnienie łatwego dostępu do zakupów online dla każdego. Glovo łączy użytkowników i firmy, z których większość to lokalne restauracje i prywatne sklepy. Wierzymy, że na rynku afrykańskim istnieje ogromna szansa na przyspieszenie cyfryzacji oraz zaspokojenie rosnącego popytu na zakupy i dostawy online. Nieustannie pracujemy z naszymi lokalnymi partnerami nad tym, by móc dostarczać ich towary nowym użytkownikom za pośrednictwem aplikacji Glovo do każdego zakątka miasta - podkreśla Sacha Michaud, współzałożyciel Glovo.
 
Firma podpisała także porozumienie w sprawie przejęcia spółek segmentu spożywczego Lola Market i Mercadão, które planują wprowadzić swoją ofertę również w Polsce. Zarówno Lola Market działająca na terenie Hiszpanii i Rumunii, jak i portugalska sieć Mercadão to platformy dostaw na żądanie. W swojej ofercie zrzeszają supermarkety, tradycyjne sklepy, jak i lokalne niezależne punkty partnerskie. 
 
Obie marki zachowają swoją tożsamość i będą działać również niezależnie od Glovo oraz podlegać kierownictwu Gonçalo Soares da Costa, dyrektora generalnego Mercadão. Celem wspólnych działań będzie odtworzenie sukcesu Mercadão i Lola Market we wszystkich krajach, w których działa Glovo, poczynając od Polski i Włoch.
 
- Dostrzegamy ogromny potencjał na rynku artykułów spożywczych na żądanie, a obie firmy są silnymi lokalnymi graczami wzmacniającymi naszą ofertę Q-Commerce. Te przejęcia stanowią dla nas znaczący krok naprzód, jesteśmy teraz w stanie uwzględnić wszystkie główne aspekty związane z zakupami artykułów spożywczych na żądanie - mówi o transakcji Oscar Pierre, prezes i założyciel Glovo.
 
Jak zapewnia Glovo przejęcia kolejnych podmiotów z branży delivery uzupełniają strategię rozwoju, którą firma konsekwentnie realizuje, wzmacniają również jej pozycję konkurencyjną w Europie na kluczowych rynkach. Działania umacniają także dział Q-Commerce po niedawnych przejęciach części Delivery Hero w Europie Wschodniej i partnerstwie o wartości 100 mln euro ze szwajcarską firmą nieruchomościową Stoneweg. Zdaniem Glovo dział ten jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku rocznej wartości transakcji brutto (GTV) w wysokości ponad 300 mln euro. Firma oczekuje, że do końca 2022 r. wzrośnie ona ponad trzykrotnie, przekraczając wskaźnik uruchomienia wynoszący 1 mld euro.
 
Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.