Spar to już nie tylko sklep [WYWIAD]

Sieć wdraża w swoich sklepach nowy format. O szczegółach projektu opowiada w rozmowie z HandelExtra.pl Wayne Hodson, prezes zarządu Wasz Sklep Spar.

HandelExtra: Dlaczego Spar zdecydował się na wprowadzenie formatu kawiarni w swoich sklepach w Polsce?

WAYNE HODSON, prezes zarządu Wasz Sklep Spar:

Łatwo dostępna kawa na wynos lub na miejscu to globalny trend - nie tylko w sklepach spożywczych, ale także w innych formatach: meblowych, DIY, a także odzieżowych. Klienci lubią zapach świeżo parzonej kawy, a to bardzo wzbogaca ich doświadczenia zakupowe. Przetestowaliśmy to na innych rynkach, na których działamy, zwłaszcza w RPA, i odnieśliśmy ogromny sukces. Bean Tree Cafe jest bardzo popularna i większość klientów korzysta z niej nie tylko na wynos, ale również podczas robienia zakupów.

Ile kawiarni Bean Tree Cafe działa obecnie, gdzie są zlokalizowane i jaka jest ich oferta?

Obecnie mamy trzy kawiarnie działające w trzech różnych formatach. W Warszawie (w Blue City), kawiarnia znajduje się przy wejściu do sklepu Spar. Format ten jest bardzo wygodny, ponieważ jest dostępny zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz sklepu. W Dąbrowie Górniczej Bean Tree Cafe znajduje się obok placówki, jako oddzielna kawiarnia, natomiast przy ul. Druskienickiej w Poznaniu - działa z wnętrza sklepu i tworzy koncept ‘shop in shop’.

A wystrój wnętrza kawiarni? Jest wystandaryzowany czy indywidualnie dopasowywany w zależności od lokalizacji kawiarni?

Bean Tree Cafe to koncept działający w sklepach mało- i wielkoformatowych, oferujący kawę, herbatę i proste dania bistro na ciepło. Koncept jest dostosowywany do potrzeb sklepu i pozwala nam na stworzenie unikalnego doświadczenia zakupowego w każdym sklepie. Ta elastyczność pozwala na nieszablonowe myślenie w każdym miejscu, które rozwijamy, co sprawia, że żadna kawiarnia Bean Tree nie jest taka sama. Nie ma również ograniczeń przestrzennych przy wdrażaniu tej koncepcji, ponieważ możemy dostosować się do każdej dostępnej przestrzeni.

Jak działające już kawiarnie zostały odebrane przez konsumentów?

Bardzo dobrze, co widać nie tylko po zwiększonej frekwencji, ale także po sprzedaży produktów oferowanych w kawiarni. Co więcej - w dłuższej perspektywie format ten wpływa na lojalność klientów i stymuluje popyt w sklepie. Wkrótce wprowadzimy program lojalnościowy dla klientów, który będzie dotyczył wyłącznie tych kawiarni.

Ile jeszcze kawiarni Bean Tree Cafes Spar zamierza uruchomić w tym roku i w jakich miastach możemy się ich spodziewać?

Koncept Bean Tree Cafe jest dostępny dla wszystkich naszych partnerów detalicznych i to oni decydują, w jaki sposób i kiedy wprowadzą go w swoich sklepach. Nigdy nie będziemy zmuszać partnerów do wdrożenia konceptu, ale możemy powiedzieć, że mamy bardzo pozytywny odzew od wielu z nich, którzy chcą rozpocząć proces wdrożenia.

Czy Spar zamierza wdrażać w Polsce kolejne nowe koncepty, które sprawdziły się już na innych rynkach?

Mamy jeszcze kilka innych koncepcji i pomysłów, nad którymi pracujemy, a które będziemy ujawniać w miarę rozwoju relacji biznesowych z naszymi partnerami, dostawcami i klientami. Spar Polska stawia na inwestowanie w markę i to już pokazujemy.

Joanna Hamdan 12906 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.