Carrefour: nie ograniczamy się, co do liczby sklepów w formacie city

Carrefour Market City to pierwszy sklep, gdzie w ladzie tradycyjnej znajdują się wegańskie produkty na wagę. W tym przypadku jesteśmy prekursorami tego rozwiązania i oswajamy klientów z nowościami - mówi Monika Racławicka, dyrektorka działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

Na zdjęciu: Carrefour City Market w Warszawie

HE: Dwa miesiące po debiucie nowego konceptu Carrefoura "city", w sierpniu br., w Warszawie powstał drugi sklep. Czym ten format się wyróżnia spośród tych już istniejących na rynku? 

Monika Racławicka, dyrektorka działu rozwoju formatów i konceptów handlowych, Carrefour Polska:

To odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów w dużych miastach, transformację pokoleniową oraz najnowsze trendy zakupowe. Wyprzedzamy rynek i oferujemy wyjątkowe rozwiązania, dlatego powstał format przystosowany do formatu miejskiego. Jak na lokalizację wielkomiejską placówki te powstają na stosunkowo małej powierzchni - od 400 do 600 mkw.

Sklepy city cechuje też nowoczesny wystrój i rozwiązania w duchu proekologicznym. Postawiliśmy na ekodekoracje i energooszczędne urządzenia sklepowe. Staramy się ograniczać do minimum użycie plastiku, dlatego zrezygnowaliśmy z jednorazowych torebek, tzw. zrywek, na działach produktów świeżych. Promujemy torby wielokrotnego użytku, np. warzywa czy pieczywo klienci mogą pakować do własnych torebek. Przy kasach dostępny jest także specjalny wózek na torby wielorazowe. Jak w każdym z hiper- i supermarketów Carrefour przyjmujemy wszystkie butelki zwrotne bez paragonu. Z myślą o środowisku do minimum ograniczyliśmy druk katalogów i zachęcamy naszych klientów do używania aplikacji mobilnej.

A jeśli chodzi o ofertę tych sklepów? Również przeważa bio i eko?

Supermarkety City to sklepy, w których klienci kupią produkty bio oraz odkryją szeroką gamę oferty produktów marek własnych i ekologicznych. Niemniej, nie brakuje w nich tradycyjnej oferty - sprawdzonej i cenionej przez klientów. Dla tych, którzy nie chcą jeść mięsa, koncept City oferuje certyfikowane produkty kuchni wegańskiej i wegetariańskiej, w tym produkty świeże, których w dużej dystrybucji nie ma nikt na rynku. Carrefour Market City to pierwszy sklep, gdzie w ladzie tradycyjnej poza mięsem i serami znajdują się wegańskie produkty na wagę. W tym przypadku jesteśmy prekursorami tego rozwiązania i oswajamy klientów z nowościami. Zainteresowanie rośnie każdego dnia.

Carrefour City to franczyza?

To nasze własne sklepy. Jesteśmy jednak otwarci na nowe lokalizacje przy współpracy franczyzowej.

Co dalej?

Transformacja jest nieunikniona, a my jesteśmy na nią gotowi. Koncepty city to rozwiązania na wyciągnięcie ręki z niesamowicie bogatą ofertą, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Widzimy więc duży potencjał dla supermarketów tego formatu i nie ograniczamy się co do ich liczby. Ich obecność w miastach i rozwój planowany jest nie tylko w Warszawie, ale też w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi , Katowicach czy Gdańsku.

 


          

Ilona Mrozowska 4263 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.