Allegro chce skrócić czas dostawy
W tym celu ta największa w Polsce platforma e-zakupowa uruchomiła właśnie nową usługę - One Fulfillment by Allegro. Na czym dokładnie ona polega?
- Dzięki usłudze One Fulfillment planujemy jeszcze bardziej skrócić czasy dostaw, obniżyć koszty i poprawić przewidywalność dla klientów. Klienci docelowo będą mogli także dokonać zakupu od wielu sprzedawców z jednego centrum magazynowego, a zamówienie zostanie wysłane jedną paczką, co jest zarówno bardziej ekonomiczne jak i ekologiczne - mówi Grzegorz Czapski, business development officer w Allegro. - Tym samym sprzedawcy będą mogli podnieść atrakcyjność swoich ofert i istotnie zwiększyć sprzedaż. Nowa usługa pozwoli im przeznaczyć czas i zasoby - poświęcane dotychczas na logistykę - na to, co najważniejsze, czyli pozyskiwanie atrakcyjnych produktów, ich dobrą prezentację na platformie i profesjonalną obsługę klienta. Sprzedawcy utrzymają wysoką jakość dostaw nawet podczas szczytów sprzedażowych i nie będą musieli sami inwestować w profesjonalne magazyny oraz ich wyposażenie - dodaje.
Nowa usługa logistyczna zostaje uruchomiona w A2 Warsaw Park, gdzie Allegro dysponuje powierzchnią 36 500 mkw. Niemal 2 800 mkw. stanowią biura i przestrzeń wypoczynku dla pracowników. Docelowo łączna powierzchnia operacyjna magazynu Allegro z systemem wewnętrznych antresol wyniesie 65 300 mkw.
Jak informuje Allego w nowym magazynie do końca 2022 r. zatrudnienie znajdzie docelowo 1200 pracowników.
A na tym nie koniec. W maju Allegro uruchomiło pierwsze Allegro Punkty w sieci Kolporter, a do końca roku klienci będą mogli skorzystać z jeszcze większej liczby atrakcyjnych lokalizacji, w których mogą nadawać i odbierać przesyłki z platformy zakupowej. Równocześnie Allegro rozwija sieć nowoczesnych zielonych automatów paczkowych, z których pierwsi klienci skorzystają jeszcze jesienią bieżącego roku.
Jak zapewnia platforma nowe usługi logistyczne oraz metody dostawy od Allegro jeszcze bardziej usprawnią proces dostarczania zakupów klientom.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.