Dino zamierza pozyskać 1 mld zł

W tym celu zarząd spółki przymierza się do emisji obligacji.

Zarząd Dino Polska informuje, że 10 września podjął uchwałę w sprawie zmiany Programu Emisji Obligacji, o którego ustanowieniu spółka informowała 21 września 2017 r. Zmiana polega na zwiększeniu z 500 mln zł do 1 mld zł łącznej wartości, do której spółka może dokonywać emisji obligacji.

Jak informuje Dino w komunikacie celem Programu jest dywersyfikacja źródeł finansowania oraz optymalizacja kosztów działalności spółki. Środki pieniężne pozyskane w ramach Programu Emisji Obligacji przeznaczone zostaną na rozwój sieci marketów Dino oraz centrów dystrybucyjnych spółki.

Ponadto zarząd spółki informuje, iż rozważa przeprowadzenie emisji obligacji w ramach Programu Emisji Obligacji.

- Szczegółowe parametry obligacji, termin zapadalności, wartość emisji oraz wysokość oprocentowania zostaną ustalone w procesie budowania księgi popytu, który zostanie przeprowadzony w ramach procesu emisji obligacji. Ostateczna decyzja spółki o dokonaniu emisji obligacji oraz jej szczegółowych warunkach zostanie podjęta na etapie podejmowania odpowiedniej uchwały przez zarząd spółki - zaznacza Dino.

Przypomnijmy: W II kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiło 91 nowych sklepów. Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych placówek w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na koniec czerwca 2021 r. w Polsce sieć Dino liczyła 1622 sklepy, podczas gdy rok wcześniej obejmowała 1302 markety, a łączna powierzchni sali sprzedaży wyniosła 633,2 tys. mkw. (+25,4% rdr).

Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.