PFR wesprze finansowo CCC

Udzielenie finansowania Grupie CCC to wsparcie szybko rosnącej polskiej marki obuwniczej, inwestycja w jej rozwój - komentuje Paweł Borys, prezes PFR.

W ramach podpisanej umowy emisyjnej, PFR Inwestycje obejmie 360 obligacji o wartości nominalnej 1 mln zł w łącznej kwocie 360 mln zł. Grupa CCC uzyska dzięki temu dodatkowe źródło finansowania na okres siedmiu lat.

Pozwoli to na długoterminowe finansowanie rozwoju Grupy oraz zakończenie zmian własnościowych w spółce eobuwie.pl.

- Udzielenie finansowania Grupie CCC to wsparcie szybko rosnącej polskiej marki obuwniczej. To inwestycja w jej rozwój, w szczególności na poziomie bardzo innowacyjnej i dynamicznie rosnącej w skali międzynarodowej firmy eobuwie.pl. Jestem przekonany, że spółka ta ma potencjał stania się polskim jednorożcem, który poprzez wykorzystanie najnowszych technologii skutecznie zdobędzie kolejne rynki zagraniczne - mówi Paweł Borys, prezes PFR.
  
Dodatkowe środki pozwolą też na zamknięcie zapoczątkowanego w marcu br. procesu wzmocnienia akcjonariatu eobuwie.pl. Po finalizacji transakcji struktura właścicielska spółki będzie przedstawiać się w następujący sposób: Grupa CCC (75%), Cyfrowy Polsat (10%), A&R Investment (10%), MKK3 (5%). Docelowo do grona akcjonariuszy spółki dołączy również Softbank Vision Found 2, który w wyniku realizacji praw wynikających z obligacji zamiennych, będzie uprawniony na skonwertowanie ich na akcje eobuwie.pl w momencie lub przed debiutem giełdowym spółki.
 
W związku z pozyskaniem obligacji, Grupa CCC planuje nie podwyższać kapitału zakładowego i w konsekwencji zrezygnować z zapowiadanej emisji warrantów subskrypcyjnych.

CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ponad 80 platform e-commerce i prawie 1000 sklepów w 29 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. Od maja 2021 r. spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku. 

Zdjęcie: Shutterstock

Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.