Polacy w światowej czołówce e-konsumentów

Polacy przodują w częstotliwości zakupów online - wynika z ostatnich badań Klarny, dostawcy płatności i serwisu zakupowego. Okazuje się, że wyprzedzamy USA, Wielką Brytanie, Australię i Skandynawię. Okazuje się, że kraj nad Wisłą to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce.

Jak wynika z badania Klarny*, 96% Polaków od 18 do 65 lat, którzy mają dostęp do internetu, kupuje w sieci. Aż 33% respondentów robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu.

Zaskakuje fakt, że takie kraje, jak: Szwecja, Finlandia czy Norwegia i Australia weszły w cyfrowy świat wcześniej od nas, a pozostają w tyle - tylko 45% twierdzi, że ​​w przyszłym roku będzie robić zakupy głównie przez internet.

Kategorie produktów, które cieszą się wśród naszych rodaków największą popularnością, to: elektronika (47%), sport i rekreacja (41%), odzież i obuwie (39%) oraz rozrywka (39%).

Większość (44%) kupuje przez telefon komórkowych, ustępując pod tym względem tylko Amerykanom (48%). W Polsce jest ponad 83%** aktywnych użytkowników smartfonów i wszystko wskazuje na to, że w nadchodzących latach ta tendencja będzie rosła.

Aż 62% kupujących osób zadeklarowało, że wybrałoby dostawę do automatu paczkowego - Polska jest pionierem tego globalnego trendu, przed Finlandią i Wielką Brytanią.

Ponieważ w naszym kraju standardem są pensje wypłacane raz w miesiącu, Polacy nie chcą zamrażać gotówki w związku z wieloma zakupami - odroczone płatności stają się zatem coraz częstszym wyborem.

- Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie, a konsumenci pod wieloma względami wyprzedzają inne nacje. Są niesamowicie obeznani z technologią — korzystają z najnowszych rozwiązań, aby robić zakupy tam, gdzie chcą i kiedy chcą, a sposób robienia zakupów online dopasowują do swoich potrzeb. Rozwijająca się oferta rozwiązań „zapłać później” prawdopodobnie jeszcze bardziej przyspieszy wzrost zakupów online, umożliwiając polskim konsumentom przekształcanie własnych salonów w przymierzalnie — komentuje Viveka Söderbäck, ekspert Klarna ds. zachowań konsumenckich.

*Badanie internetowe została przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1074 respondentów w wieku 18-65 lat w sierpniu 2021 r. Porównanie z innymi krajami opiera się na oddzielnym, wielotysięcznym badaniu przeprowadzonym w maju 2021 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.