Electrolux i Ubrania do Oddania uruchomiły cyrkularny e-butik

Z początkiem września wystartował e-butik Nosdluzej.pl z ubraniami i akcesoriami z odzysku. Projekt zachęca do umiaru w konsumpcji i ma przekonać, że dobrze zaprojektowane rzeczy można używać jak najdłużej.

w czwartek 2 września wystartował cyrkularny e-butik Nosdluzej.pl. Platforma ma zachęcać do umiaru w konsumpcji i przekonywać, że dobrze zaprojektowane rzeczy można używać jak najdłużej. E-butik jest projektem marki Electrolux, we  współpracy z Ubrania do Oddania.

Każdego roku do wytworzenia nowych ubrań zużywane są ok. 93 miliardy m³ wody, a w trakcie procesu ich produkcji wyemitowanych zostaje ok. 1,2 miliarda ton dwutlenku węgla. Tylko 1% materiałów zużytych do produkcji tkanin poddawany jest recyklingowi, a miliony ton ubrań trafiają na śmietnik. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest tzw. fast fashion („kup, zużyj, wyrzuć”).

Moda cyrkularna sprowadza się do tego, aby nie kupować wciąż nowych ubrań i w ten sposób dbać o środowisko. Już na etapie projektowania odzieży produkt ma być łatwy do ponownego użycia lub odzyskania surowców.

To również próba ułatwienia markom fast fashion wejścia na rynek second hand i przekonania ich, że można zarobić na tym, co do tej pory w branży modowej traktowane było jako odpad.

Ubrania, które można kupić za pośrednictwem Nosdluzej.pl pochodzą ze zbiórek organizowanych przez portal UbraniadoOddania.pl. Sprzedawane tam ubrania zostały zakupione i oddane ponownie do obiegu na terenie Polski.

Platforma jest kolejną odsłoną rozpoczętej w lipcu letniej akcji marki Electrolux, realizowanej w ramach globalnej kampanii „Pierz, susz, noś dłużej” i promującej modę cyrkularną.


Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.