Rebranding Abc: szykuje się aplikacja dla klientów!

Grupa Eurocash przeprowadza zmianę wizualizacji w co najmniej tysiącu placówek Abc rocznie. Ale to nie wszystko. Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu tej sieci, w rozmowie z HandelExtra.pl zdradza na jakim etapie jest proces przemiany i czego nowego mogą spodziewać się klienci sieci.

HE: Ile sklepów Abc działa już pod nowym logiem?

Łukasz Juskowiak, dyrektor marketingu, Abc:

Ekspansja i liczba placówek, które dołączają do sieci Abc utrzymuje dotychczasowe tempo. Jeśli chodzi o sklepy po rebrandingu to na ten moment jest ich 200. W pierwszej kolejności w procesie brały udział  placówki obecne już w sieci, jednak od 1 kwietnia br. wszystkie dołączające do sieci sklepy otrzymują już nową identyfikację.

Proces trwa od jesieni ub.r. Kiedy Eurocash spodziewa się zakończyć go?

Planujemy, że rebranding będziemy przeprowadzać w co najmniej tysiącu placówek rocznie.

Co oprócz zmiany loga i kolorystyki ulega zmianie w sklepach?

Nowe Abc to całościowy koncept obejmujący szereg rozwiązań. Opracowaliśmy zarówno nowe pozycjonowanie marki uwzględniające kluczową rolę właściciela sklepu, jak i nową identyfikację wizualną oraz materiały marketingowe. Wprowadziliśmy inne elementy wyposażenia sklepów, takie jak meble, rozwiązania chłodnicze czy floorplaning (aranżacja sali sprzedaży służąca optymalnemu ułożeniu ścieżki zakupowej klienta) oraz system kasowy w ramach Innowacyjnej Platformy Handlu.

Co istotne, właściciel placówki sam decyduje, które rozwiązania wybierze, bo to on najlepiej wie, które z nich będą najskuteczniejsze w jego sklepie. Jednak, tak jak już wspominałem, od 1 kwietnia wszystkie sklepy dołączających do naszej sieci przedsiębiorców otrzymują nową identyfikację. W tym momencie na rynku funkcjonują zarówno placówki, które są w 100% odnowione zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz oraz takie, które przeszły póki co tylko częściowy rebranding, np. zmianę identyfikacji zewnętrznej.

Na nowych szyldach pojawia się dodatkowo druga, spersonalizowana nazwa placówki. Rozumiem, że jest to ukłon w stronę lokalnych społeczności, którzy od lat chodzą do przysłowiowego sklepu „U Stacha”, a nie do Abc. Czy mają Państwo odzew, jak taka dwunazwowość jest odbierana przez klientów?

Zależało nam tutaj przede wszystkim na zasygnalizowaniu kluczowej roli właściciela sklepu Abc. Naszym zdaniem to on jest najważniejszy – jest tym, który najlepiej zna i najbardziej dba o swoich klientów. Szyld Abc jest tu niejako w tle, chcemy przede wszystkim podkreślić wspólnotę niezależnych właścicieli lokalnych sklepów. Nasze nowe podejście spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno po stronie właścicieli, jak i konsumentów robiących zakupy w sklepach sieci. Więź między właścicielem a jego klientami umocniła się jeszcze bardziej. I bardzo nas to cieszy.

Czy te zmiany znajdują odzwierciedlenie w obrotach odmienionych sklepów?

Tak, jest zauważalna pozytywna zmiana. W sklepach, nawet tych od dawna funkcjonujących, które przeszły rebranding obroty wzrastają często nawet dwucyfrowo.

Nad czym jeszcze pracujecie w sieci Abc i jakie rozwiązania/zmiany mają szansę wkrótce ujrzeć światło dzienne?

Jeszcze w tym roku swoją premierę będzie miała aplikacja konsumencka, ale równolegle trwają także prace nad wieloma innymi innowacyjnymi projektami wspierającymi niezależnych przedsiębiorców.

Ile w pierwszym półroczu przybyło nowych placówek Abc, a ile spodziewacie się przyłączyć do końca roku?

Zgodnie z raportem finansowym Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2021 r. w sieci Abc było 9234 placówek. Dla porównania, w analogicznym okresie 2020 r. było ich 8964.

Czy widzą Państwo nasycenie rynku sieciami franczyzowymi, stąd zauważalny mniejszy niż dotychczas przyrost placówek do sieci? Czy to oznacza, że rynek jest już u kresu konsolidacji?

Rynek lokalnych sklepów ciągle ma ogromny potencjał. Są to sklepy niezwykle istotne dla lokalnych społeczności. Konsolidacja będzie oczywiście postępować i prognozujemy, że sieci franczyzowe czy partnerskie - jak Abc - będą przyciągać kolejnych właścicieli sklepów niezrzeszonych, którym jest coraz trudniej funkcjonować na bardzo konkurencyjnym i profesjonalizującym się rynku.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4661 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.