Muszkieterowie podpisują się pod kodeksem dla franczyzy

Intermarché i Bricomarché łączą siły z sieciami Delikatesy Centrum, Lewiatan i Żabka. Muszkieterowie zostali właśnie sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy.

Jak podkreślają przedstawiciele Grupy Muszkieterów, od początku ich działalności na polskim rynku, a więc od ponad 20 lat, współpracują z przedsiębiorcami na zasadach franczyzy w jednym wspólnym duchu: niezależności we współzależności. Ich zdaniem oferowany system charakteryzuje się dużą niezależnością właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, którzy współtworzą i współzarządzają Grupą, a także kształtują jej działania, strategie oraz przyszłość.

Teraz, jak ustaliliśmy, Grupa Muszkieterów chce wychodzić naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom franczyzobiorców, dlatego podpisała się pod Kodeksem Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy. Zdaniem sygnatariuszy, jest on gwarancją, że Muszkieterowie dążą do podnoszenia standardów.

Warto podkreślić, że Kodeks Dobrych Praktyk Franczyzowych powstał ze wspólnej inicjatywy przedstawicieli franczyzobiorców i franczyzodawców. Ogłoszono go pod koniec lipca br.

– Dążenie do podnoszenia standardów w zakresie franczyzy przez rynek jest dla Grupy Muszkieterów priorytetem. Dlatego byliśmy aktywnym uczestnikiem spotkań aranżowanych przez organizacje branżowe, do których należymy. Podczas prac nad Kodeksem na bieżąco dzieliliśmy się naszymi spostrzeżeniami wynikającymi z doświadczeń ponad 300 niezależnych, polskich przedsiębiorców – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Kodeks dotyczy wszelkich kwestii wynikających z prowadzenia przedsiębiorstwa w ramach franczyzowego modelu biznesowego. Określa dobre praktyki przed nawiązaniem współpracy pomiędzy stronami, tj.: sugerowane wzajemne oczekiwania, informacje, które franczyzodawca jest zobligowany przekazać przyszłemu franczyzobiorcy, czy wymagania dotyczące umowy franczyzowej.

– Zdecydowaliśmy się na sygnowanie Kodeksu Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy, ponieważ wierzymy, że przyniesie to obopólne korzyści, zarówno franczyzobiorcom, jak i franczyzodawcom – podkreśla Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

I dodaje, że dzięki Kodeksowi i spójnym zasadom wyznawanym przez jego sygnatariuszy, możliwy będzie dalszy właściwy rozwój modelu biznesowego, jakim jest franczyza.

- W konsekwencji będzie to źródłem satysfakcji z prowadzonej działalności dla obu stron umowy franczyzowej – uważa. – Kodeks stanowi ważny drogowskaz dla każdego systemu franczyzowego. Jego ogłoszenie jest ważnym punktem zwrotnym dla całej branży, ponieważ jest to pierwsze takie opracowanie w ponad 20 letniej historii współpracy w oparciu o ten model biznesowy - dodaje.

Warto jednak zaznaczyć, że Rzecznik MŚP nie popiera Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, co ogłosił na początku sierpnia br. Było to niemałe zaskoczenie, bowiem Adam Abramowicz jest jednym z inicjatorów projektu. Szczegółowo pisaliśmy o tym tutaj.

Grupa Muszkieterów, sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Katarzyna Pierzchała 4723 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.