Coca-Cola na każdą porę dnia

Spółka Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zawarła umowę zakupu Costa Express, będącego częścią Costa Coffee w Polsce. W ten sposób spółka już drugi rok z rzędu realizują swoją wizję dostawcy napojów 24/7.

Zgodnie z długofalową strategią spółka Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie ma oferować napoje na każdą okazję i porę dnia, a więc nie tylko zimne napoje (jak Coca-Cola), ale i kawę. Zaczęło się w styczniu 2019 r., gdy firma The Coca-Cola Company nabyła Costa Coffee i przyspieszyła rozwój tego biznesu, koncentrując się na sprzedaży produktów marki kawowej przez automaty i w formie napojów gotowych do spożycia.

Costa Coffee jest wiodącym producentem kawy w Wielkiej Brytanii, a także ma mocną reprezentację w Europie, Azji i w Regionie Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. W 2020 r. Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie wprowadziła na polski rynek produkty Costa Coffee At Home, umożliwiając konsumentom czerpanie przyjemności smaku z ich ulubionej kawy również w domu.

Jak tłumaczy firma, naturalną konsekwencją rozwoju marki w Polsce jest więc poszerzenie biznesu o Costa Express, który dostępny będzie w kanałach HoReCa oraz w biurach.

- Kawa zajmuje coraz ważniejszą pozycję w ofercie 24/7 Coca-Coca HBC i mamy duże ambicje, by wzmacniać nasz udział w tej kategorii. Polska to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków kawy w ramach naszej Grupy i w tej części Europy. Nabycie biznesu Costa Express w Polsce umożliwi naszej firmie oferowanie ulubionej kawy jeszcze szerszej grupie partnerów i konsumentów, a także dalszy rozwój Costa Express, m.in. dzięki wykorzystaniu skali naszej sieci dystrybucji i czołowej pozycji na rynku napojów – mówi Jaak Mikkel, general manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Jak dodaje Michał Proszewski, coffee business development manager w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, firma widzi ogromny potencjał dla kategorii kawy w Polsce. - Kawa przestała być jedynie sposobem na pobudzenie, jest już rytuałem, czymś, na co czekamy każdego dnia i co chcemy mieć na wyciągnięcie ręki - uważa Michał Proszewski.

Transakcja zostanie sfinalizowana w październiku.

Ilona Mrozowska 4263 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.