Henkel sprzedaje swoje marki, koncentruje się na zrównoważonym biznesie i cyfryzacji

Koncern zmienia strategię, pozbywa się biznesów, których sprzedaż się kurczy. Stawia na innowacyjność i produkty przyjazne środowisku.

Prezes zarządu koncernu Henkel Carsten Knobel poinformował, że firma wyznaczyła marki i grupy produktowe o łącznej wartości sprzedaży powyżej miliarda euro, z których połowę zamierza sprzedać lub wycofać z rynku do końca 2021 r. Jednocześnie planuje kupno nowych marek spełniających wymogi produktów zrównoważonych, przyjaznych środowisku. Koncern skupi się również na cyfryzacji i innowacjach. 

Henkel już zaprzestał działalności lub pozbył się biznesów generujących sprzedaż w łącznej wysokości ok. 350 mln euro – głównie w obszarze dóbr konsumpcyjnych. W lipcu br. przejął firmę Swania wyspecjalizowaną w produkcji  zrównoważonych środków piorących i czystości. 

 – W tym roku koncentrujemy się przede wszystkim na dalszym zwiększaniu konkurencyjności w obszarze innowacji, zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji oraz na dalszym rozwoju kultury korporacyjnej. W pierwszej połowie roku osiągnęliśmy znaczący postęp w tych obszarach i uważamy, że spółka jest na dobrej drodze do osiągnięcia założeń Strategii Ukierunkowanego Rozwoju – uważa Knobel.