Henkel sprzedaje swoje marki, koncentruje się na zrównoważonym biznesie i cyfryzacji
Koncern zmienia strategię, pozbywa się biznesów, których sprzedaż się kurczy. Stawia na innowacyjność i produkty przyjazne środowisku.
Henkel już zaprzestał działalności lub pozbył się biznesów generujących sprzedaż w łącznej wysokości ok. 350 mln euro – głównie w obszarze dóbr konsumpcyjnych. W lipcu br. przejął firmę Swania wyspecjalizowaną w produkcji zrównoważonych środków piorących i czystości.
– W tym roku koncentrujemy się przede wszystkim na dalszym zwiększaniu konkurencyjności w obszarze innowacji, zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji oraz na dalszym rozwoju kultury korporacyjnej. W pierwszej połowie roku osiągnęliśmy znaczący postęp w tych obszarach i uważamy, że spółka jest na dobrej drodze do osiągnięcia założeń Strategii Ukierunkowanego Rozwoju – uważa Knobel.