Odroczone płatności: Klarna debiutuje w Polsce

Ten globalny bank detaliczny, dostawca płatności i serwis zakupowy z ponad 90 milionami użytkowników na całym świecie, oficjalnie uruchomił dziś w Polsce popularną na świecie opcję "Zapłać za 30 dni". Dzieje się to we współpracy z H&M i obejmuje również dedykowaną, polskojęzyczną aplikację Klarny.

Na zdjęciu: Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny

Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” konsumenci mogą robić zakupy i płacić w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek i opłat. Dodatkowo, aplikacja Klarny umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców.

Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie więcej funkcji.

- Jestem zachwycony, że mogę osobiście rozpocząć ekspansję Klarny w Polsce. Naszym celem jest umożliwienie polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w bardziej inteligentny sposób, który naprawdę pasuje do ich sposobu życia - mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny. - To dla mnie szczególna premiera, z racji na moje polskie korzenie. Cieszę się, że sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen – podkreśla.

I dodaje, ze firma zaczyna z jej długoterminowym partnerem H&M, ale zobowiązuje się być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek.

Klarna startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce nad Wisłą. Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy w Polsce, 96% polski internautów dokonało zakupów online w 2021 r., i to we wszystkich grupach wiekowych, od 18-24 do 55-65 lat (badanie NEPA, 1074 respondentów w wieku od 18 do 65 lat). Przy czym 33% Polaków robi zakupy online co tydzień, a 59% twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać. Do tego, według badań Klarny, nad Wisłą istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29% badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji, tylko 1 na 4 ją próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62% badanych uważa, że ​​częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

- Dzięki partnerstwu z Klarną opracowaliśmy autorskie rozwiązanie do płatności, oferujące naszym fanom prawdziwie nowoczesne doświadczenia zakupowe bez względu na to, gdzie i jak zdecydują się robić zakupy – mówi Mehmet Arisoy, country manager H&M w Polsce.

Klarna zapowiada dalszy rozwój swojej obecności w Polsce, z lokalnym zespołem i biurem w Warszawie. Ma już swoje europejskie biura w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech. Może się pochwalić ponad 90 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionami transakcji dziennie. Ponad 250 tysięcy globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group, Samsung, ASOS, Peloton, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, Nike i Shein, umożliwiło innowacyjne zakupy z Klarną online i w sklepach stacjonarnych. Klarna jest jednym z najwyżej wycenianych fintechów na świecie, jej wycena wynosi 45,6 miliarda USD.

Firma została założona w 2005 r., zatrudnia ponad 4 tysiące pracowników i działa na 17 rynkach. Fintech jest wspierany przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.

 

Katarzyna Pierzchała 4723 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.