Do Lewiatana wjeżdżają inteligentne wózki zakupowe

Sklep PSH Lewiatan w Galerii Matejki w Łodzi wprowadził innowacyjne rozwiązanie - połączenie wózka na zakupy z kasą samoobsługową. Klient ma możliwość zrobienia zakupów całkowicie samodzielnie - od skanowania artykułów aż po płatność.

Według raportu KPMG „Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19”, opublikowanego we wrześniu 2020 roku, troska o własne bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów jest czynnikiem, który w największym stopniu zyskał na znaczeniu podczas pandemii. Zwraca na niego uwagę̨ o 58% więcej Polaków niż̇ przed wybuchem pandemii. Z tego względu w sklepach powstaje coraz więcej kas samoobsługowych, które mają na celu nie tylko przyspieszenie procesu zakupowego, ale także eliminację konieczności kontaktu z drugim człowiekiem.

Firma Mago poszła o krok dalej i oferuje wózek Clever - to inteligentna technologia, która umożliwia skanowanie artykułów ,,prosto z półki’’ i ich ważenie, a następnie przechowywanie od razu w docelowej torbie na zakupy oraz płatność bezgotówkową w aplikacji sklepu lub za pomocą telefonu. Dzięki niemu klient zyskuje nie tylko możliwość ominięcia kolejek w sklepie, ale również korzystania z własnej torby na zakupy, które stanowią ekologiczną alternatywę dla tradycyjnych reklamówek. Ponadto, Clever pomaga śledzić proces zakupowy, więc w efekcie klient będzie otrzymywać lepiej dopasowane oferty.

W ubiegłym roku wózki t przetestowano przez przedsiębiorcę Lewiatana w nowo otwartym sklepie sieci w Warszawie zlokalizowanym na Woli. Jako że klienci docenili szereg zalet tego rozwiązania. franczyzobiorca wprowadził je także w nowym markecie sieci o powierzchni sprzedaży 1000 mkw. w Łodzi przy ulicy Jana Matejki. Obecnie znajduje się tam kilka sztuk wózków, które cały czas są dostępne do dyspozycji klientów. Dzięki ładowaniu przez noc, czas pracy baterii starcza na cały dzień, tak aby wózki były zawsze gotowe do użycia w godzinach pracy sklepu.

- Inteligentny wózek łączący w sobie funkcje wagi, kasy i wózka na zakupy to rozwiązanie przyszłości, które ma szansę stać się standardem – tak jak jeszcze kilka lat temu kasa samoobsługowa. Jako przedstawiciel przedsiębiorcy Lewiatana chętnie testujemy nowe rozwiązania technologiczne usprawniające działanie sklepu i jesteśmy otwarci na innowacje – mówi Piotr Masny, kierownik ds. rozwoju sklepu PSH Lewiatan w Łodzi.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku. Na koniec 2020 roku w sieci zrzeszone było ponad 3200 placówek handlowych zatrudniających 30 000 pracowników. Jej łączne obroty w 2020 roku przekroczyły 14,2 mld zł.   

Mago to marka oferująca wyposażenie sklepów, magazynów, a także boksy kasowe. Od ponad 20 lat marka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań w dziedzinie zagospodarowania przestrzeni sklepowej i magazynowej.

 

Katarzyna Pierzchała 4886 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.