Zalando z dużym wzrostem wartości transakcji

Internetowa platforma chwali się zwiększeniem sprzedaży GMV do 3,8 mld EUR tylko w II kwartale. W czerwcu i lipcu wyruszyła na 6 nowych rynków.

Gross Merchandise Value (GMV), czyli wartość transakcji zawartych na Zalando, wzrosła od kwietnia do czerwca o 40%, a skorygowana marża EBIT wynosiła w tym czasie 6,7%.

Klienci i chętnie robili e-zakupy (zwłaszcza, gdy część sklepów była jeszcze zamknięta), ale też i sama platforma weszła w szereg nowych projektów. Łącznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy firma pozyskała 10 milionów nowych, aktywnych użytkowników, co oznacza, że sumarycznie na koniec ostatniego kwartału było ich 44,5 miliony, a średnio każdy z nich złożył w ciągu roku 5 zamówień, co jest rekordowym wynikiem dla firmy. Można spodziewać się, że liczba użytkowników urośnie w kolejnych miesiącach – w czerwcu i lipcu Zalando ruszyło w sześciu krajach – na Litwie, Łotwie, Słowacji oraz w Słowenii, Estonii i Chorwacji.

W czwartym kwartale na rynku niemieckim, a w 2022 r. na innych – w tym w Polsce – ruszy projekt Zalando i sieci Sephora. Tzn. Sephora wesprze platformę w asortymencie z kategorii beauty i – jak zapowiadały firmy – stworzą „nowe i innowacyjne doświadczenie zakupowe online”. Jakie będzie? Sprawdzimy i opiszemy, jak tylko ruszy. Więcej o tych zapowiedziach można przeczytać tu. Platforma ogłosiła też niedawno plan całkowitego przejścia na wysyłkę zamówień w torbach papierowych - na wszystkich rynkach do końca pierwszego kwartału 2022 r., o czym szerzej piszemy tu.

Zdjęcie: Shutterstock.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.