Ferrero wprowadza rewolucyjne zmiany w opakowaniach

Do 2025 roku 100% opakowań Ferrero będzie nadawało się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania - zapowiedział producent słodyczy.

Grupa Ferrero podpisała właśnie dokument zawierający nowe Złote Zasady Projektowania Koalicji na rzecz Ograniczenia Odpadów Tworzyw Sztucznych działającej w ramach CGF, podejmując tym samym kolejne zobowiązanie do zweryfikowania i przeprojektowania istotnych elementów swoich opakowań. Jako wieloletni partner CGF, Ferrero podziela wizję organizacji, zgodnie z którą przejście na gospodarkę w obiegu zamkniętym wymaga nowego podejścia do wykorzystania plastiku, od produkcji, przez konsumpcję i ponowne użycie, po recykling i utylizację. Ferrero podkreśla potrzebę pozytywnych zmian na całym świecie.

Firma dołącza też w charakterze partnera stowarzyszonego do organizacji Holy Grail 2.0, wspieranej przez AIM − Europejskie Stowarzyszenie Marek, podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój innowacyjnych rozwiązań dla sortowania opakowań plastikowych inwestując w projekty pilotażowe, mające na celu wyeliminowanie obecnych luk w technologii sortowania. Projekt ma na celu wykazanie skuteczności technologii cyfrowego znakowania wodnego w dokładnym sortowaniu odpadów, co pozwoli na bardziej wydajny i wyższej jakości recykling.

W tym pilotażowym projekcie Ferrero dostrzega możliwość wprowadzenia sortowania tworzyw sztucznych wykorzystywanych do pakowania żywności, co z kolei ma przyczynić się do zwiększenia pozyskiwania materiałów z recyklingu, nadających się do ponownego wykorzystania, zgodnie z najlepszymi praktykami gospodarki o obiegu zamkniętym.

I kolejna zmiana: Ferrero wprowadza nowe, cieńsze i elastyczne materiały opakowaniowe dla produktów Kinder Bueno, mające wywierać mniejszy wpływ na klimat. Będą one dostępne od 2022 roku.

Zespół ds. Opakowań Ferrero, w ścisłej współpracy z dostawcami surowców, opracował nowy, cieńszy materiał opakowaniowy, który pozwala na zmniejszenie grubości opakowania o około 20% w porównaniu do standardowych folii. Nowy, cieńszy materiał opakowaniowy zostanie wprowadzony dla wybranych produktów, takich jak Kinder Bueno, co doprowadzi od 2022 roku do rocznej redukcji o około 550 ton materiałów opakowaniowych, oraz do zmniejszenia emisji CO2 o około 1450 ton w porównaniu z poprzednim opakowaniem. Ferrero spodziewa się, że w nadchodzących latach nowe materiały przyniosą dalsze korzyści dla środowiska.

Na tym nie koniec. Ferrero wprowadza we Włoszech nowy projekt pilotażowy, w ramach którego produkty piekarnicze Kinder, w tym Kinder Délice i Kinder Brioss będą pakowane innowacyjną metodą w folię papierową, nadającą się do recyklingu w krajowym strumieniu odpadów papieru. Jeśli projekt przyniesie oczekiwane rezultaty, opakowania papierowe zostaną zastosowane dla całej gamy produktów piekarniczych firmy na rynku włoskim.

Przy projektowaniu i testowaniu nowego papierowego opakowania zastosowano rozwiązania opracowane naukowo, z wykorzystaniem metody oceny Aticelca. Rezultatem tej innowacji jest całkowita redukcja wagi opakowania o 80% w porównaniu z poprzednio stosowaną folią z tworzywa sztucznego.

- W 2019 roku zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku wszystkie nasze opakowania będą nadawać się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania i jestem dumny widząc, że już zrobiliśmy znaczące postępy w tym kierunku – mówi Fabio Mora, globalny dyrektor ds. opakowań Grupy Ferrero.

Dodaje, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy firma nawiązała współpracę z ponad 85 firmami w ramach projektu wprowadzania cyfrowych znaków wodnych HolyGrail 2.0, czyli transformacyjnym projekcie testującym na ile technologia cyfrowa może umożliwić lepsze sortowanie i wyższą jakość recyklingu opakowań.

- Dodatkowo jesteśmy dumni, że podpisaliśmy dokument nowych Złotych Zasad Projektowania CGF w ramach kolejnego zobowiązania do analizy i przeprojektowania istotnych elementów naszych opakowań. Nowy, cieńszy materiał opakowaniowy produktów Kinder Bueno oraz testy opakowań na bazie papieru dla produktów piekarniczych Kinder są kolejnym dowodem naszych ambicji, aby przyspieszyć wdrożenie zrównoważonych innowacji i promować rozwiązania gospodarki o obiegu zamkniętym – podkreśla.

Katarzyna Pierzchała 4802 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.