Gatta wyprodukuje rajstopy dla Intermarché

Firma wprowadza na rynek francuski trzy produkty Q-EKO, w których 20% przędzy pochodzi z recyklingu. Pojawią się także na polskim rynku.

W sezonie jesień - zima 2021 w sprzedaży będą gładkie rajstopy, podkolanówki i pończochy o grubości 20 den. Kolekcja wiosna - lato będzie rozszerzona o wyroby wzorowane: rajstopy z szewkiem i w kropki. Produkty będą sprzedawane we Francji w sklepach Intermarché pod marką własną, pojawią się także na rynku polskim w kolekcji jesienno-zimowej w salonach firmowych.

Grupa Ferax, producent i właściciel marki Gatta, od wielu lat prowadzi relacje handlowe z francuskimi partnerami. W większości przypadków są to duże sieci handlowe. W 2013 r. otrzymała nagrodę Ambasady RP we Francji w konkursie na najlepszych polskich eksporterów.

- Produkty z zakładów Gatty od wielu lat świetnie sprzedają się na rynku francuskim. Od lat plasujemy we Francji istotną część produkcji, dlatego w tym roku wprowadzamy kolejne nowości – tłumaczy Małgorzata Barton, marketing manager Gatta.

I dodaje, że współpraca z Intermarché jest bardzo perspektywiczna. - W dzisiejszych czasach ekologia jest nie tylko modna, ale i potrzebna. Nowoczesne i technologicznie zaawansowane firmy produkujące włókna, przędze stawiają na wykorzystanie zużytych surowców, aby zmniejszyć degradację środowiska naturalnego. Razem z firmą Fulgar Gatta wychodzi naprzeciw tym działaniom i dbając o planetę proponujemy produkty wykonane z ekologicznych włókien Q-nova – wyjaśnia.

Rajstopy Q-EKO wykonane są z przędzy Q-NOVA by Fulgar – ekologicznego włókna nylonowego pozyskanego z recyklingu, przy użyciu mechanicznie przetworzonych surowców w technologii o niewielkim wpływie na środowisko. Ekologiczny aspekt produktów z tej linii wynika z zastosowanego procesu produkcji, który zapewnia mniejsze zużycie wody i niższą emisję CO2 na kilogram wyprodukowanej przędzy oraz wykorzystaniu surowców wtórnych.

Gatta realizuje partnerskie kooperacje z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto. Firma rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach, nowością jest poszerzona rozmiarówka uwzględniająca zmieniające się sylwetki kobiet – o nazwie Plus. Producent prowadził też akcję promocyjną w sklepach Netto i zaplanowana jest kolejna jesienna promocja w Biedronce – tym razem poszerzona o bieliznę korygującą i rajstopy korygujące.

Ponadto Gatta promuje trend eko, zapoczątkowany kilka lat temu rajstopami Bio-Eco, wykonanymi z przędzy pozyskanej z celulozy roślinnej – rącznika górskiego, która była odpadem przy produkcji min oleju rycynowego.

Firma prowadzi akcję edukacyjną dotyczącą segregacji produktów – od opakowania po same rajstopy na specjalnej wkładce, a w wybranych salonach firmowych znajdują się kosze na zniszczone rajstopy. W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej Gatta wprowadzi rajstopy z przędz recyklingowanych z certyfikatem Oeko-Tex – obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. Jeszcze żadna firma pończosznicza w Polsce nie posiada takiego certyfikatu na własne wyroby gotowe.

Gatta rozpoczęła także proces międzynarodowego certyfikatu GRS, czyli Global Recycled Standard – dostają go produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych, a proces ich produkcji jest w oparciu o dbałość środowiska naturalnego. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS – zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.

Firma sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy sprzedaży w 2021 r. Jak ustaliliśmy, wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. Producent prowadzi sprzedaż w trzech kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl.

Ferax jest jednym z ostatnich dużych producentów wyrobów odzieżowych, który większość swojej produkcji realizuje we własnych zakładach w Polsce – w Zduńskiej Woli, gdzie pracuje ponad 1400 osób. Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 125 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódnice, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.

Katarzyna Pierzchała 4661 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.