Lidl pozbywa się plastiku

Dzięki nowemu opakowaniu do 2021 r. sieć wprowadzi do obrotu aż 39,8 ton mniej tego materiału.

Firma Lidl Polska zobowiązała się, że do 2025 r. będzie: dążyć do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek sieci oraz aby 100% opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu.

Działania te są częścią międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska. Grupa realizuje wizję „Mniej plastiku - obieg zamknięty”.

W ramach tej strategii, Lidl Polska zmienił w tym roku opakowanie polskich borówek 500 g. Wiaderko zostało zastąpione lżejszą o 43,8% szalką. Dzięki temu tylko w tym roku do obrotu trafi aż 39,8 ton plastiku mniej.

Dodatkowo, już 26 lipca na Ryneczku Lidla pojawiły się polskie borówki w opakowaniach 200 g z plastiku pochodzącego z recyklingu. Materiał wykorzystany do produkcji był zebrany na nabrzeżach azjatyckich mórz i oceanów.

Lidl postawił sobie również za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań.

Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.