CCC z rekordowymi przychodami

W drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 (maj-lipiec) wyniosły one 2 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko 40% rdr. To historycznie najlepszy rezultat uzyskany przez spółkę w pojedynczym kwartale.

Jak podkreśla CCC to wynik przede wszystkim bardzo dobrego odbioru kolekcji SS’21, utrzymania dynamicznego rozwoju e-commerce oraz pełnej dostępności sieci detalicznej.

- Drugi kwartał to przede wszystkim długo wyczekiwane odmrożenie gospodarki po lockdownie i otwarcie sklepów, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży stacjonarnej. Nie wpłynęło ono jednak na wciąż bardzo wysoką dynamikę sprzedaży internetowej. Jesteśmy zadowoleni z tempa i głębokości transformacji Grupy CCC. Cieszy szczególnie siła marek własnych, dynamika formatów e-commercowych, które w tym kwartale pięknie współbrzmią z detalem, a także impet rozwoju nowego konceptu HalfPrice. Drugi kwartał to także kontynuacja porządków w Grupie CCC, a w szczególności zamknięcie działalności w formacie stacjonarnym w Europie Zachodniej. Największe wyzwania mamy już za sobą. Mamy silne kanały sprzedaży i mocne marki, będą one coraz mocniej kontrybuować do wyników firmy, zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy na ostatnim Dniu Inwestora - mówi Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC.
 
Jak podaje CCC w komunikacie Grupa odnotowała istotną poprawę wyników na każdym poziomie rachunku zysków i strat. Marża brutto wzrosła o przeszło 2,5 p.p., do poziomu 47,8%, w tym w samym detalu do poziomu 53,2 o 4,2 p.p. Kontrolowany wzrost kosztów wynika głównie z dynamicznej ekspansji e-commerce i szybkiego rozwoju konceptu HalfPrice. W drugim kwartale Grupa CCC wygenerowała 112 mln zł zysku operacyjnego oraz 250 mln zł EBITDA, przy marżach na poziomie odpowiednio 6% i 12%.
 
Zdaniem CCC otwarcie sklepów stacjonarnych, silne kanały e-commerce, a także uruchomienie nowego konceptu spowodowały, że przychody Grupy w II kwartale wyniosły 2 mld zł, czyli o blisko 40% więcej niż rok temu.
 
- Z impetem i dobrą energią weszliśmy w drugi kwartał. Klienci wrócili do naszych sklepów, ale równocześnie dalej bardzo chętnie korzystają ze sklepów internetowych. Udział e-commerce w przychodach Grupy, przy silnym detalu, wyniósł 44%, a to oznacza wzrost o 4 p.p. rdr. Taka struktura przychodów jest realizacją przyjętych przez nas, i konsekwentnie realizowanych, założeń rozwoju biznesu i pozwala na dalsze wzmacnianie omnichannelowego ekosystemu Grupy CCC. Jesteśmy gotowi na wzrost, odbudowę rentowności i silnej pozycji gotówkowej - mówi Marcin Czyczerski.
 
Przychody w segmencie omnichannel CCC wzrosły aż o 28% rdr, osiągając poziom 1,1 mld zł i były wyższe również od sprzedaży w Q2’19 (o 9%). Warto dodać, że w II kwartale udział ccc.eu wyniósł 9% (+2 p.p. rdr), przy dynamice przychodów na poziomie 63% rdr. Natomiast udział rynków zagranicznych w sprzedaży DeeZee sięgnął już blisko 40%. Marka ta również z sukcesem rozwija sprzedaż odzieży.
 
Mimo pełnego przywrócenia sprzedaży stacjonarnej, wysoką dynamikę przychodów i rentowność utrzymuje Grupa eobuwie.pl. W Q2 2021 r. jej sprzedaż wyniosła 811 mln zł, co oznacza wzrost o 56% rdr (w tym eobuwie.pl +53% i Modivo +88%). Ponadprzeciętny wzrost przychodów odnotowano na ważnych dla rozwoju Grupy eobuwie.pl rynkach: w Grecji (+124%), Niemczech (+96%) i we Włoszech (+75%). Wartość sprzedaży Modivo wyniosła około 90 mln zł, co oznacza wysoki, 11% udział w sprzedaży Grupy eobuwie.pl. Warto dodać, że drugim po Polsce, największym rynkiem dla tego internetowego sklepu z modą premium jest Grecja, z blisko 7-krotnym wzrostem sprzedaży rdr.
 
Marża brutto Grupy eobuwie.pl utrzymuje się na wysokim, stabilnym poziomie. Dynamika kosztów Grupy eobuwie.pl wzrosła pod wpływem inwestycji w budowanie rozpoznawalności marki, udziałów rynkowych na strategicznych rynkach oraz pracy nad uruchomieniem nowych kanałów sprzedaży. W rezultacie, Grupa eobuwie.pl odnotowała rentowność EBITDA, na poziomie powyżej 7% - zbliżoną do założeń strategii GO.22.
 
Dynamiczny rozwój spółki wspierany będzie także dzięki pozyskaniu renomowanych partnerów-akcjonariuszy. Na początku lipca Grupa CCC podpisała umowę z japońskim funduszem SoftBank (Vision Fund 2), w ramach której zainwestuje on kwotę 500 mln zł w eobuwie.pl. Partnerstwo z SoftBankiem wesprze plany Spółki dotyczące dalszej ekspansji na nowych rynkach, uruchomienia nowoczesnych centrów logistycznych poza granicami Polski, czy rozwoju nowych usług, takich jak marketplace. W tym roku do grona akcjonariuszy eobuwie.pl dołączył także Cyfrowy Polsat oraz A&R Investment.
 
Ambitne cele sprzedażowe Grupa CCC zamierza realizować m.in. dzięki dalszej cyfryzacji biznesu, budowaniu przewagi technologicznej, umacnianiu modelu omnichannel, w tym kanału e-commerce oraz rozwoju nowych projektów. Jednym z nich jest koncept off-price, który zadebiutował w maju br. Pod nową marką działa już 21 sklepów w Polsce.
 
- Skala sukcesu i ogromne zainteresowanie klientów są powyżej naszych oczekiwań. Już niedługo zadebiutujemy poza granicami Polski, w sierpniu na Węgrzech oraz Austrii, nieco później w Czechach. Do końca roku w Polsce i w Europie otwartych zostanie łącznie ok. 60 sklepów, a jesienią HalfPrice rozpocznie sprzedaż online - mówi Adam Holewa, prezes zarządu HalfPrice.
 
Grupa CCC jest obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1005 sklepach stacjonarnych, a w 18 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 82 platformy online w całej Europie: eobuwie.pl, ccc.eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi. Na koniec kwietnia z aplikacji CCC korzystało blisko 5 mln użytkowników.
 
Zdjęcie: Shutterstock
Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.