Decathlon uruchamia marketplace

Będzie można na nim kupić produkty od partnerów sieci.

Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon zdecydował się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów sieci.

- Wierzę, że Decathlon może pełnić rolę akceleratora biznesu w branży sportowej w Polsce i bardzo mi na tym zależy. Poprzez platformę marketplace i efekt synergii będziemy w stanie, wraz z partnerami, rozwijać polskie firmy i jednocześnie jeszcze lepiej realizować misję Decathlon w Polsce - mówi Wojciech Zięba, CDO Decathlon Polska.

Produkty kupowane przez marketplace początkowo będą wysyłane do klientów przez partnerów Decathlonu, ale jak zapewnia sieć w kolejnych etapach planowane jest włączenie własnej logistyki do procesu marketplace. Decathlon zajmie się także obsługą ewentualnych zwrotów oraz będzie wsparciem w działaniach promocyjnych i marketingowych, zwiększając rozpoznawalność swoich partnerów oraz zapewniając im dostęp do rynków europejskich.

- W Decathlonie mocno stawiamy na współpracę z firmami tak samo dobrymi lub lepszymi niż Decathlon, a także na wspieranie lokalnych społeczności. Marketplace to kolejny krok, aby pomóc rodzimym przedsiębiorcom w dalszym rozwoju. Dodatkowo to także doskonała wiadomość dla miłośników sportu. Dzięki rozwojowi platformy marketplace na decathlon.pl będą oni mogli kupić jeszcze więcej sportowych produktów w przystępnych cenach, a w przyszłości skorzystać również z dodatkowych usług oferowanych przez partnerów Decathlon Marketplace - tłumaczy Paweł Ptasznik, lider marketplace Decathlon Polska. 

Decathlon obecny jest w Polsce od 20 lat. Aktualnie w naszym kraju sieć liczy 60 sklepów, w których pracuje ponad 3500 osób. Decathlon w Polsce to także dwa magazyny i budowana właśnie fabryka rowerów. Obroty firmy wynoszą w naszym kraju 2 mld zł, z czego ponad 27% to obrót w kanale digital.

Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.