Kto może sprzedawać złotego zajączka?

Złoty odcień słynnej czekoladowej figurki wielkanocnej Lindta jest chroniony znakiem towarowym.

Tak zdecydował Federalny Trybunał Sprawiedliwości (BGH) w Karlsruhe. Firma udowodniła tym samym, że znacznie więcej niż wymagane 50% potencjalnych nabywców kojarzy złoto z Lindtem. W ten sposób kolor stał się tzw. znakiem użytkowym, a fakt, że Lindt nie używa złota jako koloru firmowego dla wszystkich swoich produktów, nie odgrywa żadnej roli – pisze Lebensmittel Zeitung.

Jednocześnie sędziowie Federalnego Trybunału Sprawiedliwości nie zdecydowali, czy pozwany przez Lindt konkurent - firma Confiserie Heilemann - może sprzedawać czekoladowego króliczka zawiniętego w złotą folię.

Tym samym sprawa wraca do Wyższego Sądu Okręgowego w Monachium. Ostatecznie rozpatrzy on czy Heilemann rzeczywiście narusza znak towarowy Lindt.

Zdjęcie: Lindt

Joanna Hamdan 12721 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.