TryPay wprowadzi płatności odroczone dla przedsiębiorców

W ramach systemu działający w branży e-commerce partnerzy firmy będą mogli oferować przedsiębiorcom finansowanie zakupów o wartości 15 tys. zł, z odroczeniem spłaty o 60 dni lub jej rozłożeniem na 12 miesięcy. TryPay informuje o pierwszych wdrożeniach testowych i zapowiada, że na tym nie koniec.

Na zdjęciu: Jarosław Olejarz, CEO TryPay

Wartość rynku płatności B2B w handlu elektronicznym wynosi obecnie 4 biliony dolarów i wciąż rośnie. Według prognoz, same płatności odroczone będą stanowić 3% globalnych wydatków w e-commerce do roku 2023 r. Potencjał rynkowy dla usług BNPL skierowanych do przedsiębiorców jest więc dość duży, czego potwierdzeniem są inwestycje płynące szerokim strumieniem do startupów fintechowych udostępniających tego typu rozwiązania globalnie.

Na polskim rynku również zaczyna być coraz ciaśniej. Na początku lutego br. wdrożeniem płatności odroczonych dla przedsiębiorców chwaliło się Allegro. Teraz dołączenie do stawki zapowiada z kolei operator płatności TryPay.

- Widzimy bardzo duże zainteresowanie firm, które chcą korzystać z takiego rozwiązania jako alternatywny dla dziś dostępnych produktów finansowych w postaci leasingu, kredytu czy faktoringu – mówi Jarosław Olejarz, CEO TryPay.

Usługi BNPL dopiero powstają w Polsce, ale z każdym miesiącem widać ich rosnącą popularność. Dotychczas odroczone płatności były dostępne tylko dla finalnych klientów sklepów. - Ich popularność zarówno w Polsce jak i na świecie będzie coraz większa - komentuje Olejarz.

Przedstawiciele firmy informują o pierwszych wdrożeniach testowych jeszcze przed oficjalnym launchem usługi planowanym na okres powakacyjny. Więcej szczegółów, łącznie z nazwami pierwszych partnerów, spółka planuje zakomunikować już wkrótce.

System TryPay ma obsługiwać kwoty o większej skali niż rozwiązania proponowane w większości na polskim rynku. Finansowane mają być zakupy o wartości do 15 tys. zł. Co istotne, TryPay przygotował również narzędzia do wspierania decyzji kredytowych przy udzielaniu kredytów kupieckich, gdzie wartość finansowania ograniczana jest jedynie decyzją przedsiębiorców.

Kolejną ważną informacją jest fakt, że przedsiębiorcy będą mogli odroczyć okres spłaty nawet o 60 dni lub nawet na 12 miesięcy przy rozłożeniu zapłaty w ratach miesięcznych, podczas gdy fakturę otrzymają od razu po dokonaniu zakupu. Atutem rozwiązania TryPay ma być również nieskomplikowany proces wdrożenia u podmiotu partnerskiego oraz bezpieczeństwo systemu w rozumieniu pełnej zgodności z polskimi i unijnymi regulacjami prawnymi (spółka podlega nadzorowi UKNF).

- W przypadku usług płatniczych świadczonych przez TryPay cały proces wymaga jedynie prostej integracji systemów i podłączenia się naszego klienta do naszych systemów informatycznych poprzez udostępnione API. Połączenie takie nie wymaga zasadniczo żadnych znaczących prac programistycznych, są to dość powszechnie używane protokoły i rozwiązania. Udostępniamy naszym klientom całą dokumentacją, która ułatwia taką integrację, dodatkowo wsparciem służą nasi konsultanci – wyjaśnia CEO TryPay.

I dodaje, że firma podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego i ma dostępy do systemów bankowych, stąd konieczne jest zachowanie odpowiednich procedur i środków bezpieczeństwa.

- Mimo to nawiązanie współpracy i integracja nie jest zbytnio skomplikowana, nie wymaga też szczególnie dużego wysiłku po stronie naszego klienta. Po integracji systemów IT oraz zawarciu wszystkich umów, dalsze procesy przebiegają już automatycznie i w zasadzie bezobsługowo – dodaje Jarosław Olejarz.

Obecnie firma, oprócz rozwoju płatności BNPL w modelu B2C i B2B, skupia się na usługach AIS (Usługa Informacji z Rachunku). Po uzyskaniu zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego ma zamiar aktywnie wdrażać również usługę PIS (Inicjowanie Transakcji Płatniczej), będącej konkurencją dla obecnie istniejących bramek płatniczych opartych o tzw. pay-by-link.

Spółka TryPay jest działającą od 2014 roku Krajową Instytucją Płatniczą, która aktualnie świadczy głównie usługi przekazu pieniężnego. Po wejściu w życie dyrektywy PSD2, firma wkroczyła na rynek usług płatniczych z ofertą świadczenia usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) i inicjowania transakcji płatniczych (PIS).

Jest częścią Grupy Kapitałowej SMS Femion Technology (poprzednia nazwa Kredyt Holding), która działa z sukcesem w branży pożyczkowej i sekurytyzacji wierzytelności. W zakresie działalności pożyczkowej, Grupa udzieliła swoim klientom w ciągu ostatnich kilku lat pożyczek, głównie ratalnych, o wartości setek milionów złotych. Od 2017 r. finansuje także osoby prowadzące działalność gospodarczą.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4661 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.