Frisco.pl: klienci z pandemii zostali, jest zysk netto

We Frisco.pl robi zakupy już niemal 120 tys. klientów, a to według spółki oznacza, że udało się jej utrzymać tych pozyskanych podczas pierwszej fali pandemii. Po raz pierwszy w historii Frisco osiągnęło też zysk netto. Teraz e-sklep planuje objąć swoim zasięgiem wszystkie największe miasta w Polsce.

Jak przyznaje Frisco, faza obostrzeń i lockdown ogłoszony w marcu 2020 r. wygenerowały ponadstandardowy popyt na usługi spółki. Sprzedaż towarów w marcu 2020 r. wyniosła nieco ponad 20 mln zł, co stanowiło 133% założonego budżetu na ten miesiąc i poziom 192% sprzedaży z marca 2019 r. W całym 2020 r. nastąpił znaczący wzrost obrotu spółki (+88%) wynikający m.in. z 49-proc. wzrostu ilości zamówień klientów i 27-proc. wzrostu wartości ich koszyka. Spółka po raz pierwszy w historii swojej działalności osiągnęła zysk netto w wysokości 0,6 mln zł, poprawiając wartościową marżę brutto oraz cash marżę na sprzedaży produktów o 99% w porównaniu do ubiegłego roku.

Nawet po wycofaniu obostrzeń poziom sprzedaży znacząco przekraczał zakładany plan a w relacji do 2019 r. wyniósł on 188%, spółka więc niemal podwoiła sprzedaż. W 2020 r. przychody Frisco.pl wyniosły bowiem 226,4 mln zł wobec 120 mln zł zanotowanych rok wcześniej.

Oczywiście nie obyło się bez wyższych kosztów działalności w zwiększonym reżimie sanitarnym - te w 2020 r. wyniosły 932 tys. zł.

Jak podkreśla Frisco, przez cały ubiegły rok udało się utrzymać klientów pozyskanych podczas pierwszej fali pandemii w marcu i w kwietniu 2020  r. Tym samym zakupy we Frisco zakupy robi już niemal 120 tys. aktywnych klientów.

W 2021 r. spółka planuje skupić się głównie na wykorzystaniu zwiększającej się popularności zakupów żywności przez internet poprzez świadczenie swoich usług w kolejnych miastach, rozszerzenie portfolio świadczonych usług oraz poszerzanie dostępności okien dostaw na rynkach, na których jest już obecna. W efekcie w najbliższych kilku latach Frisco planuje objąć swoim zasięgiem wszystkie największe miasta kraju, gdzie rozwój e-grocery ma największy potencjał. - Jednym z efektów pandemii jest znaczące zwiększenie ilości podmiotów konkurencyjnych wobec Frisco. W większości przypadków nie są to jednak podmioty porównywalne w zakresie modelu działania czy jakości usługi. Nie wydaje się, aby były one w stanie w krótkim okresie zagrozić pozycji spółki - czytamy w rocznym sprawozdaniu spółki.

Frisco.pl działa w Warszawie i okolicach, we Wrocławiu i w Poznaniu. Najwyższy, bo prawie 60-prc. udział w rynku e-grocery Frisco ma w stolicy. Firma zatrudnia 99 osób (na etacie).

Ilona Mrozowska 4263 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.