Visa zmienia logo i rusza ze światową kampanią

Informuje w niej o zaplanowanej na lata ewolucji marki - od kart płatniczych do wspierania inkluzywnego rozwoju gospodarczego i wspierania różnorodnych przepływów pieniędzy. Podkreśla też swój znaczący udział w rozwoju handlu.

Visa, globalna firma zajmująca się technologiami płatniczymi, 21 lipca filmem„Poznaj Visa” zapoczątkowała pierwszy etap ewolucji marki. Podkreśla w nim zróżnicowane możliwości sieci Visa oraz zaangażowanie w globalną integrację gospodarczą. W ramach tego etapu przeprowadzona zostanie na całym świecie kampania marketingowa, której częścią będzie zaprezentowanie marki w nowej odsłonie.

Ponad sześćdziesiąt lat temu, kiedy powstawała organizacja Visa, niewielu potrafiło sobie wyobrazić świat bez gotówki i czeków. Towarzysząca powstaniu firmy wizja wprowadzenia bardziej bezpiecznej, pewnej i wygodnej waluty w postaci cyfrowej, sprowadzała się do prostego pytania: co jeśli pieniądz stałby się w pełni elektroniczny? Dzisiaj Visa nadal współtworzy przyszłość handlu cyfrowego, dzięki stwarzaniu dostępu do bezpiecznej i globalnej sieci, działającej dla każdego i wszędzie.

- Ludzie sądzą, że „znają” Visa. Konsumenci i firmy ufają sile tej marki i widzą ją, kiedy otwierają portfel, płacą sprzedawcy, wchodzą do sklepu, czy robią zakupy online. Często nie zdają sobie jednak sprawy, że Visa zarządza najbardziej dynamiczną siecią ludzi, partnerstw i produktów - mówi Lynne Biggar, executive vicepresident and global chief marketing officer w Visa. - Chcemy sprawić, że ludzie przestaną postrzegać Visa przez pryzmat kart płatniczych, a zaczną postrzegać nas jako zaufaną sieć umożliwiającą rozwój handlu - podkreśla.

Visa wspiera transakcje kartami zarówno w postaci fizycznej, jak i cyfrowej, jednak coraz częściej znajduje się także w samym centrum procesu umożliwiania przesyłania pieniędzy. Wspiera rozwój gospodarczy – jej sieć łączy 3,6 miliarda rachunków, ponad 70 milionów punktów sprzedaży, dziesiątki tysięcy partnerów i rocznie obsługuje transakcje o wartości ponad 11 bilionów dolarów. W ostatnich pięciu latach Visa zainwestowała 9 miliardów dolarów w technologie, które będą kształtować przyszłość handlu poprzez stworzenie zróżnicowanego pakietu produktów, usług i korzyści.

Przykładowo, sieć Visa pomaga zapewnić rozwiązanie, dzięki któremu pracownik dorywczy otrzyma swoje wynagrodzenie w czasie rzeczywistym, usprawnia płatności między osobami fizycznymi, poprzez odbieranie i wysyłanie pieniędzy między miliardami kart i rachunków na całym świecie, czy umożliwia łatwiejsze transgraniczne płatności korporacyjne o dużej wartości.

Teraz wizualna strona marki zostanie unowocześniona i zyska większy dynamizm dzięki współpracy z Mucho, wiodącą firmą specjalizującą się w projektowaniu marek. Zmiany obejmować będą odświeżone, żywsze kolory, specjalnie stworzoną czcionkę, a także zaktualizowany symbol marki wyrażający cel przyświecający organizacji, tak aby całość jak najskuteczniej działała w nowej, cyfrowej rzeczywistości.

Jeszcze w tym roku nowa tożsamość marki Visa stanie się widoczna w ponad 200 krajach i terytoriach, w których organizacja jest obecna.

- Wraz z ewolucją marki chcemy dać wyraz śmiałej ambicji Visa poprzez pokazanie jakie wartości i cele nam przyświecają – dodaje Lynne Biggar. - Świat ponownie się otwiera, a pieniądze przesyła się na coraz to nowsze sposoby, dlatego nie ma lepszego momentu na pokazanie pracy, jaką wykonujemy, a także jak bardzo do prężnego rozwoju ludzi, firm i gospodarek może przyczynić się marka o takiej skali oddziaływania i wartościach jak Visa - podkreśla.

 

 

Katarzyna Pierzchała 4661 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.