Przybywa Mere w Polsce

Rosyjski dyskont Mere zwiększa u nas liczbę placówek. Trwa rekrutacja na stanowisko kierownika sklepu w Zabrzu. Marka ma pojawić się również w Radomiu. Sama sieć - tradycyjnie - milczy, ale w ogłoszeniu rekrutacyjnym pisze o "szybkim rozwoju w Polsce".

Przypomnijmy. Latem 2020 r. zadebiutowało u nas Mere należące do gigantów rosyjskiego handlu firmy Torgservis. Firma znana jest z tego, że nie udziela informacji o sobie – wiadomo, że gdy była o ponad połowę mniejsza niż obecnie, osiągała przychody przekraczające 1,2 mld dol. Na macierzystym rynku - w Rosji - jest właścicielem największej sieci dyskontowej działającej pod szyldem Svetofor (ponad 2000 sklepów). Działa też w Niemczech, Rumunii, Litwie, Łotwie, Serbii, Kazachstanie, Białorusi, Chinach i innych krajach, ale w tych krajach już pod szyldem Mere.

W Polsce Rosjanie swój rozwój rozpoczęli od Częstochowy i od tego czasu zdecydowali się jeszcze trzy sklepy – w Ostrowcu Świętokrzyskim, Radomiu i Żyrardowie. Gdzie i kiedy będą kolejne sklepy i jak dużą sieć Torgservis chce u nas zbudować, tego bardzo trudno się dowiedzieć, ale lokalny portal Radom Nasze Miasto donosi, że w Centrum Handlowym Przy Struga u zbiegu ulic Zbrowskiego i Struga w Radomiu powstaje drugi już w Radomiu dyskont sieci Mere. Nie wiadomo, kiedy nastąpi jego otwarcie.

Mere planuje też debiut w Zabrzu. W serwisie rekrutacyjnym Pracuj.pl jest już ogłoszenie, w którym Torgservis poszukuje osoby na stanowisko kierownika sklepu. Rekrutacja prowadzona jest do jednego z "nowo otwieranych" sklepów i w związku z "szybkim rozwojem sieci". Miejsce pracy to właśnie Zabrze. Od kierownika sklepu firma oczekuje m.in. co najmniej 2-letniego doświadczenia w zarządzaniu sklepem detalicznym (warunek konieczny), doceni znajomość języka rosyjskiego, a oferuje "możliwość podjęcia natychmiastowego zatrudnienia" i umowę o pracę.

Marka Mere to przedstawiciel tzw. hard dyskontów. Placówki te charakteryzują się ograniczonym asortymentem, produktami pod markami własnymi albo markami mało znanymi, towarami na paletach, w koszach, kartonach; wnętrzach przypominających magazyn, kartkami z wydrukowaną ceną i płatnością gotówką – to charakterystyka hard dyskontu.

CZYTAJ TAKŻE: VOLLMART: CENA ZDAJE EGZAMIN

 

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.