Zyski Coca-Coli wystrzeliły

Właściciel jednej z najcenniejszych spożywczych marek świata opublikował znakomite wyniki za II kwartał 2021 r. Podczas pandemii wartość marki jeszcze wzrosła.

- Wyniki za drugi kwartał pokazują, że nasza działalność rozwija się szybciej niż wynikałoby to z ogólnego ożywienia gospodarczego. W rezultacie, pomimo asynchronicznego charakteru ożywienia, podnosimy nasze prognozy na cały rok - powiedział James Quincey, prezes i dyrektor generalny Coca-Cola Company. - Konsekwentnie realizujemy nasze plany rozwoju i jesteśmy lepiej niż kiedykolwiek przygotowani, aby wygrywać w tej rozwijającej się, tętniącej życiem branży i przyspieszać tworzenie wartości dla naszych interesariuszy - dodał.

Przychody netto koncernu w II kwartale wzrosły o 42% do 10,1 mld dolarów, a organicznie zwiększyły się o 37%. Zysk na akcję wzrósł o 48% do 0,61 dol., a porównywalny zysk na akcję wzrósł o 61% do 0,68 dol.  Jak informuje firma, jej udziały wartościowe w rynku bezalkoholowych napojów gotowych do spożycia (NARTD) zwiększyły się, a to dzięki wzrostowi zarówno w kanałach detalicznych, jak i gastronomicznych. Udział wartościowy firmy w napojach NARTD ogółem wyprzedza teraz poziom z 2019 roku.

Liczba sprzedanych puszek i butelek wzrosła w II kwartale o 18% w kwartale, przekraczając poziom z 2019 roku. Wszystko za sprawą ożywienia na rynkach, na których malała niepewność związana z koronawirusem. Zarówno rynki rozwinięte, jak i wschodzące, odnotowały to ożywienie i wzrosły dwucyfrowo w kwartale.

Sprzedaż napojów gazowanych wzrosła o 14%, głównie dzięki silnemu wzrostowi w Stanach Zjednoczonych, Indiach i Brazylii. Sama Coca-Cola jako marka sprzedała o 12% więcej opakowań, co oznacza wzrost wolumenu w stosunku do 2019 r., głównie dzięki rynkom Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej.

Sprite i Fanta zwiększyły liczbę sprzedanych sztuk o 18%. Odżywki soki, nabiał i napoje roślinne wzrosły o 25% dzięki dobrym wynikom Minute Maid i fairlife w Ameryce Północnej, Minute Maid Pulpy w Chinach i Maaza w Indiach. Woda, napoje dla sportowców, kawa i herbata wzrosły średnio o 25%, przy czym woda o 21%, a napoje izotoniczne o 35%, głównie dzięki popytowi na Powerade w Ameryce Północnej. Herbaty sprzedano o 18% więcej, głównie dzięki wzrostowi w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Brazylii, zaś kawy aż o 78% więcej, głównie dzięki ponownemu otwarciu sieciowych kawiarni Costa w Wielkiej Brytanii.

Podwyższone prognozy

Skutkiem tych dobrych wyników jest podwyżka całorocznych prognoz przez producenta z Atlanty. Coca-Cola ocenia, że jej przychody wzrosną w 2021 roku organicznie o 12-14%, zaś zysk na akcję zwiększy się o 13-15% w porównaniu z wynikiem z 2020 roku.

Przypomnijmy, że według Kanara zarówno Coca-Cola jako marka, jak i jej największy rywal Pepsi zwiększyły swoją wartość w ubiegłym roku, głównie dzięki innowacjom. Zyskują przede wszystkim warianty dietetyczne.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.