Aldi testuje nowy format sklepu [GALERIA]

Kolorowe murale, kącik kawowy i mnóstwo produktów typu convenience: Aldi właśnie testuje nowy format sklepu. Na razie w Australii.

Detalista opisuje swój pierwszy „sklep na rogu” jako miejski prototyp, który ma przyciągnąć „kosmopolitycznych konsumentów” z sąsiedztwa – pisze Lebensmittel Zeitung.

Niewielki sklep spożywczy powstał we współpracy z globalną firmą projektową Landini Associates z siedzibą w Sydney. Podobnie jak w przypadku istniejącego konceptu dyskontowego, żywność i świeże produkty stanowią trzon oferty sklepu, ale uzupełnia ją bogata gama produktów gotowych i gotowych. Przy wejściu znajduje się kawiarnia, a w sklepie – wyciskarka świeżego soku pomarańczowego. Sklep oferuje również szeroki wybór wypieków lokalnego producenta o nazwie Sonoma.

– Wiemy, że Australijczycy szukają nowych i wygodnych doświadczeń zakupowych, zwłaszcza w gęsto zaludnionych obszarach. Dlatego dokonujemy przeglądu nowej koncepcji – powiedziała rzeczniczka Aldiego w australijskich mediach.

Hasło nowego formatu brzmi: „Czas to pieniądz. Oszczędzaj jedno i drugie”. ("Time is money. Save both"). Według Landini Associates projekt ma na celu przekształcenie tradycyjnego modelu Aldi w nowy format dla miejskich konsumentów. Projektanci sklepu wpadli na pomysł współpracy z lokalnymi artystami, aby osiągnąć ten cel. Malowidła ścienne australijskiego artysty ulicznego Mulgi (Joe Moore) przyciągają wzrok. Do stworzenia jednolitej atmosfery marki wykorzystano ekologiczne materiały, takie jak jasna cegła, białe płytki, czarna stal, drewniane palety, dąb i orzech. 

Corner Store, bo tak nazywa się najnowsza placówka, to drugi sklep Aldiego w Australii, w którym znajdują się  kasy samoobsługowe. Jak podaje Aldi Australia, technologia ta jest obecnie testowana łącznie w 10 punktach. Według dyrektora zarządzającego Toma Daunta, detalista wstępnie planuje uruchomienie czterech sklepów Corner Store, z których każdy będzie o połowę mniejszy od standardowego australijskiego Aldiego, mającego średnio 1200 metrów kwadratowych.

Ze względu na pandemię otwieranie nowych sklepów jest obecnie jednak dość ryzykowne. Sydney zmaga się obecnie z kolejną falą pandemii i lockdownem. Ekspert ds. handlu detalicznego Gary Mortimer z Queensland University of Technology przyznaje w rozmowie z news.com.au, że chociaż rynek sklepów typu convenience jest lukratywny, to liczba klientów gwałtownie spadła z powodu koronawirusa. Lider rynku Woolworths ogłosił niedawno zamknięcie niektórych swoich sklepów Metro w centrach miast.

Zdjęcia: Kyle Ford, Landini Associates

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.