Anuga 2021: bardziej roślinna

Jesienią odbędą się w Kolonii największe - obok paryskiego SIAL-a targi żywności w Europie, czyli Anuga. W tym roku hasłem kluczem ma być "transformacja", w tym nacisk na roślinne alternatywy nabiału.

Transformacji ulegną same targi, które przybiorą formę hybrydową - obok stacjonarnych spotkań, wystaw i wydarzeń część prezentacji odbędzie się online. Ogromny teren targów podzielony został na sektory, a wśród nich znajdziemy nie tylko tradycyjne grupy kategorii, ale też tematykę czystej etykiety, produktów organicznych, żywności halal czy wegańskiej. Widać to także w wiodących zagadnieniach.

Na przykład branża mleczarska skupiona w Anuga Dairy zajmie się w tym roku roślinnymi zamiennikami nabiału, takimi jak mleko sojowe czy ryżowe oraz przetworami. większy nacisk na alternatywy dla produktów mleczarskich Organizatorzy podkreślają, że impreza już odnotowuje dobre wyniki rejestracyjne, a branża z niecierpliwością oczekuje wznowienia spotkań. Swój udział zapowiedziały już niemieckie, holenderskie i włoskie mleczarnie, takie jak BMI - Bayrische Milchindustrie EG, DMK Deutsches Milchkontor, Emmi, FrieslandCampina, Garmo AG, Goldsteig, Heinrichsthaler Milchwerke GmbH, Hochwald Food GmbH, Hoogwegt Group BV, IN.AL.PI.. SpA, Lacrima Dairy Industry Ltd., Lactalis Deutschland GmbH, Milcobel CVBA oraz prywatna mleczarnia Naarmann. Do najważniejszych stoisk należą Fokus Milch GmbH, Switzerland Global Enterprise i Austriacka Izba Handlowa (wyszukiwarka firm udostępniona zostanie w sierpniu).

Mając na uwadze kluczowy temat „transformacji”, nabiałowa Anuga poświęca w tym roku szczególną uwagę roślinnym alternatywom mleka, które od kilku lat cieszą się szybkim wzrostem na rynkach.

Według prognoz światowy rynek alternatywnych produktów mlecznych ma osiągnąć wartość około 34,6 miliarda dolarów amerykańskich do roku 2029. Popularnością cieszą się zwłaszcza mleko i produkty mleczne na bazie roślin, takich jak soja, owies, migdały i inne. Oprócz mleka, jogurtu czy puddingów pojawia się też coraz więcej roślinnych alternatyw sera.

Wraz z nowymi graczami na rynku, tradycyjny przemysł mleczarski wykorzystuje ten trend i rozwija nowe marki. Na przykład w ciągu ostatnich lat pojawiły się m.in. Simply V (Hochland), Happy Cheeze czy polskie Jogurty Magda, które to marki zdobyły sobie stałe miejsce w chłodni. Oprócz fizycznej prezentacji produktów, wystawcy Anugi zaprezentują swoje produkty w swoich salonach w ramach platformy cyfrowej Anuga @home. 

Stacjonarnie Anuga będzie czynna codziennie od 10:00. do 18:00 w dniach 09-13 października 2021roku.

Cyfrowa wersja - Anuga @home dostępna będzie między 11 a 13 października. Dostęp do niej mają wyłącznie goście branżowi.

Koelnmesse to międzynarodowy lider w organizacji targów spożywczych i wydarzeń związanych z przetwórstwem żywności i napojów. Koelnmesse organizuje  targi branży spożywczej i technologii spożywczej nie tylko w Kolonii w Niemczech, ale także na innych rozwijających się rynkach na całym świecie, m.in. w Brazylii, Chinach, Kolumbii, Indiach, Włoszech, Japonii, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.