Jokr ma niemal 700 mln zł finansowania

Operator platformy Jokt pozyskał od inwestorów 170 mln dolarów (ponad 660 mln zł) w ramach rundy finansowania A. To bardzo dużo jak na działający od kilku miesięcy biznes.

Firma zajmująca się natychmiastową (15-minutową) dostawą Jokr, ogłosiła we wtorek, że pozyskała 170 milionów dolarów od kilku globalnych firm inwestycyjnych, w tym GGV Capital, Balderton Capital i Tiger Global Management. Jokr planuje wykorzystać fundusze do rozwoju swojego biznesu w Stanach Zjednoczonych, Europie i Ameryce Łacińskiej.

Firma rozpoczęła działalność w czerwcu w Nowym Jorku, gdzie obecnie obsługuje 10 centrów logistycznych i oferuje dostawy z dziewięciu miast na całym świecie. Zgodnie z zapowiedzią do zarządu firmy dołączył inwestor technologiczny Hans Tung, partner zarządzający w GGV Capital.

Wtorkowe ogłoszenie o finansowaniu oznacza kolejne wotum zaufania inwestorów dla modelu szybkiego handlu, który rozwija się w kilku miastach na całym świecie, w tym w Warszawie. Firma ma już 10 dark stores w Nowym Jorku, a poza tym prowadzi działalność m.in. w Mexico City, Limie, Bogocie czy Wiedniu. Do końca roku chce uruchomić usługę jeszcze w czterech amerykańskich miastach, a w Warszawie co tydzień dołącza do obsługi nową dzielnicę.

Wielkość zamówień firmy podwaja się co dwa tygodnie, ponieważ Jokr codziennie otwiera jedno nowe centrum realizacji zamówień. 

Oprócz powszechnie znanych marek w różnych kategoriach, takich jak przekąski i napoje, firmy zajmujące się szybkim handlem dostrzegają również duży popyt na produkty pozyskiwane lokalnie wśród swoich klientów mieszkających w miastach. Jokr zauważył, że ponad połowa towarów zamawianych na jego platformie pochodzi od lokalnych firm. 

Pomimo szaleńczej ekspansji i zalewu kapitału, który ją otacza, firmy oferujące natychmiastowe dostawy nie przekonały jeszcze ekspertów e-commerce o swojej sile. Wątpliwości budzą wysokie koszty operacyjne i nieudowodnione jeszcze zapotrzebowanie na dostawę w mniej niż 30 minut. Na razie zarządzający firmą przekonują, że skupiają się na pozyskiwaniu klientów, a na rachunek ekonomiczny czas przyjdzie później.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.