Muszkieterowie z ponad 4 mld zł obrotu

Przez pierwsze sześć miesięcy 2021 r. Grupa Muszkieterów wypracowała obroty w wysokości 4,2 mld zł. Oznacza to wzrost o 430 mln zł (11,5%) w porównaniu do tego samego okresu w 2020 r.

Sprzedaż na sklepach porównywalnych (like-for-like) zwiększyła się o ponad 9,5% w stosunku do tego samego okresu w roku poprzednim.

– Tak solidne wyniki potwierdzają mocne fundamenty biznesowe obydwu sieci zarządzanych przez Grupę: Intermarché i Bricomarché. Jednak podchodzimy do nich z ostrożnością, mając na uwadze, iż od marca zeszłego roku nasza baza była mocno obciążona przez pandemię COVID-19, której skutki, choć w mniejszym stopniu, nadal są odczuwalne – komentuje Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Ma on nadzieję, że wysoka dynamika wzrostu sprzedaży, obserwowana w sklepach Bricomarché w pierwszym półroczu, będzie nadal się utrzymywać. Z kolei solidne, dwucyfrowe wzrosty sieci Intermarché wypracowane w ostatnim kwartale są jego zdaniem wynikiem stopniowego powrotu do równowagi rynkowej w zakresie rozwoju poszczególnych segmentów.

- Ponadto, sieć Intermarché bez wątpienia cały czas czerpie wymierne korzyści z procesu transformacji rozpoczętego trzy lata temu – dodaje Marc Dherment.

Warto odnotować, że w pierwszej połowie bieżącego roku sieć Intermarché otworzyła trzy nowe sklepy w koncepcie Power – w Poznaniu, Piekarach Śląskich i Miliczu. Przeprowadziła również modernizację trzech już istniejących obiektów i obecnie są one dostępne dla klientów w nowym koncepcie w Śremie, Szczecinku i Oleśnicy. Dla klientów oznacza to m.in. poszerzoną ofertę produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych, nowy, intuicyjny układ sklepu oraz dłuższe taśmy kasowe.

Dodatkowo sieć uruchomiła dwie nowe stacje paliw w formule light (oba punkty znajdują się w sąsiedztwie sklepów Bricomarché) oraz dwa nowe punkty Intermarché Drive, które umożliwiają zamawianie produktów przez Internet i ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.

Pierwsze półrocze br. było także intensywne dla sieci Bricomarché. Otwarto dwa nowe sklepy – w Tomaszowie Mazowieckim i Miliczu oraz 34 nowe Bricomaty, czyli autorskie boksy do bezkontaktowego odbioru zamawianych towarów. Istotnym wydarzeniem w pierwszym kwartale br. było również rozpoczęcie nowej kampanii marki. Wraz z nią zmieniła się misja sieci, która obecnie brzmi „Dom to nasza wspólna pasja”. Celem Bricomarché jest wspieranie klientów w rozwijaniu ich zainteresowań związanych z domem. Wraz z nową misją marki zmienił się także hasło opisujące firmę, „przyczepione” do logotypu – „Z pasją do domu i ogrodu”. Poszerzyło się również grono jej ambasadorów – do Dominika Strzelca i Wieśka Skiby dołączyła Kasia Ogórek.

– Druga połowa 2021 roku będzie dla nas równie intensywna pod względem dalszego rozwoju usług z zakresu e-commerce, otwierania nowych lokalizacji w ramach obydwu sieci oraz realizacji ambitnego planu modernizacji istniejących obiektów. O ile jest za wcześnie, by prognozować wyniki w skali całego roku, jesteśmy optymistycznie nastawieni odnośnie dalszego wzrostu obrotów obydwu szyldów – Intermarché i Bricomarché. Bieżący rok będzie okazją do potwierdzenia wiodącej pozycji Grupy jako jednego z czołowych retailerów w Polsce oraz naszej silnej woli do realizacji kolejnych prorozwojowych inwestycji na rynku – podkreśla Marc Dherment.

Grupa Muszkieterów, sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

Katarzyna Pierzchała 4544 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.