Eurocash zamyka część nierentownych sklepów

Grupa Eurocash podjęła decyzję o zamknięciu 59 spośród 414 sklepów własnych prowadzonych w ramach sieci Delikatesy Centrum.

Chodzi o placówki, które przynosiły straty, a wdrożony w nich na początku roku program naprawczy nie przyniósł poprawy. Zamknięcie nierentownych sklepów (proces będzie trwał do końca roku) oznacza konieczność dokonania odpisu szacowanego na ok. 80 mln zł, który obciąży wyniki finansowe Grupy Eurocash za 2021 rok.

W dłuższej perspektywie, decyzja ta przełożyć się ma jednak na poprawę rentowności segmentu detalicznego, co powinno być widoczne począwszy od przyszłego roku, umożliwiając dalszy efektywny rozwój sieci Delikatesy Centrum.

– Zgodnie z zapowiedziami, w ostatnich miesiącach wdrożyliśmy program naprawczy w wybranych placówkach sieci Delikatesy Centrum, do którego wytypowaliśmy łącznie 180 sklepów własnych, które najsłabiej radziły sobie na rynku i wyraźnie odstawały pod względem efektywności od Delikatesów Centrum prowadzonych przez naszych franczyzobiorców - mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. - W przypadku 59 z tych sklepów podjęte działania nie przyniosły wystarczającej poprawy, dlatego zapadła decyzja o ich zamknięciu do końca tego roku. Będzie ona oznaczać konieczność dokonania odpisu w kwocie ok. 80 mln zł, który obciąży nasze tegoroczne wyniki finansowe. Uznaliśmy wspólnie z radą nadzorczą, że taki ruch jest niezbędny dla trwałego podniesienia efektywności segmentu detalicznego. Chcemy budować największą sieć małych supermarketów w Polsce w oparciu o rentowne i dobrze prosperujące placówki handlowe – wyjaśnia Jacek Owczarek.

Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. Grupa rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

Na koniec pierwszego kwartału 2021 r. rozwijana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów liczyła 1586 sklepów, w tym 1547 placówek funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum – 976 z nich to sklepy franczyzowe, 157 sklepy partnerskie (joint venture), a 414 to sklepy własne.

Segment detaliczny Grupy obejmuje ponadto 433 saloniki prasowe Inmedio.

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.