Poczta Polska pracuje nad budową automatów

Już nie tylko InPost stawia automaty paczkowe. Do ofensywy na tym rynku szykują się kolejni gracze, w tym operatorzy narodowi, jak Poczta Polska i PKN Orlen.

Usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe (KEP), obok usług logistycznych i cyfryzacji, są jednym z głównych obszarów strategicznego rozwoju obranego przez Pocztę Polską na lata 2021–2023. 

To dlatego Poczta rozwija nowy dla siebie kanał dostaw – własne automaty paczkowe.

– Zgodnie ze strategią, równolegle z rozwojem sieci punktów odbioru, pracujemy intensywnie nad rozbudową sieci automatów paczkowych. Do końca przyszłego roku udostępnimy naszym klientom 2000 szt. nowych maszyn – zapowiada Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W tym Poczta Polska zaprasza do współpracy spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, deweloperów, samorządy lokalne oraz właścicieli nieruchomości, posiadających miejsce do instalacji automatu paczkowego na terenie osiedli mieszkaniowych, w pobliżu rozwiniętej zabudowy komercyjnej lub mieszkalnej, centrów komunikacyjno-przesiadkowych, pasaży handlowych. Uzgodnienia formalne z właścicielami nieruchomości będą realizowane indywidualnie, po zakwalifikowaniu lokalizacji do instalacji automatu paczkowego.

Stawianie automatów paczkowych to nowy element biznesu, który w połączeniu z wdrażaniem usług e-commerce i nowej marki Orlen Paczka ma aktywnie wspierać rozwój obszaru detalicznego PKN Orlen. Jak ustaliliśmy, już w trzecim kwartale br. klientom udostępniona zostanie możliwość odbioru i nadania paczek w 200 automatach paczkowych, na wybranych stacjach Orlenu oraz w kilku tysiącach punktów Ruch. Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. Docelowo, usługa odbioru i nadania paczek będzie dostępna w 10 tys. punktów, w tym 2 tys. automatach paczkowych.

Automaty do odbioru przesyłek stawia Allegro.

Liderem pod względem liczby urządzeń do odbioru przesyłek, z których już mogą korzystać Polacy, jest InPost, operator paczkomatów. Obecnie jest ich już ponad 13 tys.

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.