Kaufland z 11 mld zł przychodu w 2020 r.

Miniony rok obrotowy, mimo trudnej sytuacji społeczno-gospodarczej, był dla sieci Kaufland dobry pod względem przychodów ze sprzedaży. Kosztowało to jednak sieć prawie 770 mln zł zapłaconych podatków, opłat i innych danin, w tym ok. 100 mln zł podatku CIT odprowadzonego przez wspólników.

11 mln zł przychodów, prawie 770 mln zł zapłaconych podatków oraz ponad 2600 nowo zatrudnionych osób - to podsumowanie sieci Kaufland najważniejszych wyników osiągniętych w 2020 r.

Jak mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska, mimo niesprzyjających warunków społeczno-gospodarczych sieć kontynuowała przyjętą strategię, otwierając kolejne sklepy oraz modernizując już istniejące.

- Skupiliśmy się również na rozwoju konceptu one-stop-shopping, który w czasie pandemii szczególnie zyskał na znaczeniu. Osoby odwiedzające nasze placówki mogą nie tylko wybierać spośród kilkunastu tysięcy produktów, ale także korzystać z różnorodnych usług najemców naszych pasaży. W związku z rosnącą popularnością zakupów online umożliwiliśmy w całej sieci Kaufland nadawanie oraz odbiór paczki przy okazji wizyty w naszych sklepach – wymienia Gunnar Günther.

Ale nowych inicjatyw było dużo więcej.

Kaufland rozwinął zakres cyfrowych rozwiązań zarówno w kontekście sklepów stacjonarnych, jak i sprzedaży w kanale e-commerce. W związku z rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych zamontował kasy samoobsługowe w kolejnych sklepach, dzięki czemu z możliwości bezkontaktowej obsługi mogą już korzystać klienci ponad 120 placówek Kaufland.

Wspólnie z Paybackiem sieć wdrożyła funkcję geolokalizacji na urządzeniach mobilnych, dzięki której klienci w prosty sposób zyskują informacje o aktualnych promocjach bezpośrednio w sklepie. We wszystkich marketach pojawiły się specjalne terminale, z pomocą których można zarejestrować kartę, aktywować kupony umożliwiające zbieranie dodatkowych punktów oraz sprawdzić saldo punktów dostępnych na koncie.

Rozszerzyła się oferta sklepów - w każdym markecie powstały Strefy Świadomego Odżywiania, oferując w nich produkty dla osób o specjalnych wymaganiach w zakresie diety. W markach własnych pojawiły się kolejne produkty wegańskie i wegetariańskie marki K-take it veggie, produkty ekologiczne marki K-Bio, a także artykuły pochodzące od polskich dostawców marki K-Stąd Takie Dobre!.

Kaufland umożliwił ponadto klientom zdalną rezerwację produktów za pośrednictwem click & collect. Dzięki współpracy z Everli w ponad 30 miastach można także zakupić produkty sieci z dostawą do domu.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, w ubiegłym roku finansowym zakończonym w lutym, zwiększyła sprzedaż o 9,6% - do 125,3 mld euro. Natomiast w Kauflandzie (na poziomie całej Grupy, nie tylko w Polsce) obroty wzrosły o 1,8 mld euro do 25,5 mld  euro (7,5%).

 

 

Ilona Mrozowska 4222 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.